روش های پیشگیری از نارسایی کلیوی

۲۰ آبان ،

وقتی کلیه کار خود را به خوبی انجام ندهد تصفیه خون به خوبی انجام نمی شود و سموم در بدن آغاز به رشد می کند.

دکتر ایرج خسرو نیا، متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی کلیه ها کار خود را به خوبی انجام ندهند، تصفیه خون به خوبی انجام نمی شود و رشد سموم در بدن آغاز می گردد و سبب ورم کلیه می گردد و در نهایت فرد در صورت پیشگیری و درمان نکردن منجر به بیماری نارسایی کلیه و در آخر فوت می گردد.

وی افزود: بیماری هایی کلیوی ممکن است ناشی از عفونت ها باشد. بسیاری از بیماریها به خصوص عفونت ها، بیماری های ویروسی و بیماری های میکروبی می گردد و اگر درمان نشد سموم وارد بدن می گردد که آخر با دیالیز و پیوند بلکه می توان بیماری نارسایی کلیوی را درمان کرد.

وی افزود: بیماری های کلیوی ممکن است مادرزادی باشد مثل نبود کلیه و یا از بین رفتن کلیه، اما نارسایی کلیه اگر وقتی جنین داخل رحم مادر باشد و مادر با مصرف آنتی بیوتیک ها باشد.این سموم می تواند وارد خون مادر و بعد وارد جفت و در نهایت وارد خون جنین شود و این سموم بیماری نارسایی کلیه در جنین ایجاد کند.

وی تصریح کرد: از نشانه هایی که می توان به نارسایی کلیه پی برد، بدن ورم می کند، سرگیجه و حالت تهوع و فشار خون بالا می باشد.

وی عنوان کرد: مصرف غذاهای پروتئینی و گوشتی و بیشتر غذاها به صورت گیاهی و سبزیجات بسیار مصرف شود. ماهی و مرغ هم نیز به اندازه مصرف شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.