رولت مرغ با چاشنی سبزیجات

  اگر در خانه شما کودک یا نوجوانی هست که به مصرف سبزیجاتی مانند کرفس، پیازچه یا گوجه فرنگی تمایل کمی دارد و به سختی این سبزی‌ها را در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کند، می‌توانید با تهیه این رولت مرغ که همه این سبزی‌های مغذی را در خود دارد، مفیدترین و پرخاصیت‌ترین سبزی‌ها را به خورد فرزندتان بدهید و سلامت او را تضمین کنید.


مواد لازم برای ۴ نفر:

  • سینه مرغ:  ۲ عدد
  • گوجه‌فرنگی: یک عدد
  • پیازچه: ۴ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • کرفس: یک ساقه 
  • زیتون: ۱۰ عدد
  • جعفری: ۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ : ۲ عدد
  • پنیر پیتزا: ۴ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:

هریک از  سینه مرغ‌ها را به ۲ قسمت تقسیم کنید. به این ترتیب ۴ برش سینه مرغ دارید که باید آنها را با کمک بیفتک‌کوب یا وردنه پهن کنید تا ضخامت شان به ۳ تا ۴ میلی‌متر برسد. برای این کار هر یک از برش‌ها را در کیسه فریزر قرار دهید و با کمک بیفتک‌کوب آن را بکوبید تا پهن شود. سپس مقداری نمک و فلفل روی آنها بریزید و سطح آن را با کمک روغن زیتون چرب کنید.  در مرحله بعد، پیازچه، کرفس و جعفری را ساطوری کرده و به همراه زیتون‌ها که هسته آنها خارج شده، در۳ قاشق  روغن زیتون و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه تف دهید.

پس از آماده شدن مواد درون مرغ، اجازه دهید حرارت آن از بین برود. سپس این مواد را با پنیر پیتزا مخلوط کنید و آن را داخل ورقه‌های آماده‌شده از سینه مرغ بریزید و آن را رول کنید. برای حفظ شکل ظاهری رول، می‌توانید از خلال دندان کمک بگیرید.

سپس سینی فر را با مقدار کمی روغن زیتون چرب کنید و رول‌ها را درون آن بچینید. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سینی فر را در آن قرار دهید. پس از ۲۵ تا ۳۰ دقیقه غذای شما آماده می شود.

نکته:

افرادی که تمایل به مصرف پیازچه یا پیاز دارند، می‌توانند میزان پیازچه را دو برابر کنند یا مقداری پیازچه همزمان با سرو غذا کنار رولت مرغ قرار دهند.

گنجاندن کرفس در این غذا، به افراد مبتلا به فشار خون کمک می‌کند تا بتوانند این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهند زیرا کرفس یکی از بهترین گیاهان دارویی برای کنترل فشار خون و به ثبات رساندن آن محسوب می‌شود.




  افزایش جذب آهن با جعفری

میزان جعفری  موجود در رولت گوشت، زیاد نیست اما وجود این سبزی در کنار سبزیجات دیگری مانند کرفس و گوجه‌فرنگی، می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی ایجاد کند. جعفری به این دلیل که منبعی سرشاز از ویتامین‌های گروه B است، تاثیر زیادی در پاکسازی عروق خونی از اثرات مخرب انواع آلودگی‌های محیطی از قبیل آلودگی هواست. این سبزی همچنین می‌تواند به درمان کم‌خونی ناشی از فقر آهن کمک کرده و میزان جذب آهن را در بدن افزایش دهد.




  افزایش اشتها با گوجه‌فرنگی

طعم و رنگ گوجه‌فرنگی موجود در این رولت، موجب افزایش اشتهای مخاطب می‌شود. به این ترتیب با کمک این غذا به راحتی می‌توانید افراد بدغذا یا بی‌اشتها را تشویق کنید تا سر سفره بیایند. در کنار این مورد افرادی که دچار یبوست هستند یا از دردهای مفصلی و بیماری‌های استخوانی رنج می‌برند، می‌توانند با گنجاندن گوجه‌فرنگی در برنامه غذایی خود پیشرفت این بیماری‌ها را کنترل کنند.




  کاهش قند خون با پیازچه تازه

وجود پیازچه در رولت مرغ موجب می‌شود که هنگام جویدن این غذا، قطعات ریز و ترد پیازچه طعمی دلچسب و ویژه را برای مهمانان تداعی کند. این سبزی یکی از بهترین منابع فیبر محسوب می‌شود، به میزان قابل ملاحظه‌ای پتاسیم، مس، منیزیم و ویتامین B6 دارد. گنجاندن این سبزی سه تا چهار بار در هفته  در وعده‌های غذایی شام یا ناهار می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش میزان قند خون، کلسترول و فشار خون بگذارد. این سبزی همچنین بهترین گیاه دارویی برای کنترل پیشرفت سرطان کولون و بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها محسوب می‌شود.




این غذا را با چی بخورم؟

ماست‌وخیار یکی از بهترین مواد غذایی است که می‌توانید آن را در کنار رولت مرغ سرو کنید. اما این ماست و خیار با همه ماست‌وخیارها تفاوت دارد و برای تهیه آن، علاوه بر خیار نیاز به  ۲ قاشق کشمش، ۲ قاشق گردو و یک قاشق جعفری ساطوری، نیاز دارید. می‌توانید برای طعم‌دار کردن آن نیز از مقدار کمی پودر آویشن و نمک استفاده کنید. ترکیب رولت مرغ با این ماست‌وخیار می‌تواند غذایی خوش‌آب‌ورنگ و خوش‌طعم برای یکی از وعده‌های غذایی شما در تابستان باشد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.