رونمایی از «روایت زندگی حسن باقری»

جام جم آنلاین: جلد نخست کتاب «روایت زندگی حسن باقری» سی‌ام مهر ماه در تالار مهر حوزه هنری رونمایی می‌شود. این اثر نخستین جلد از این مجموعه سه جلدی است که به قلم سعید علامیان نوشته شده است.

به گزارش ایبنا، جلد نخست «روایت زندگی حسن باقری» زندگی این شهید را از تولد تا پایان سال ۱۳۵۹ بازگو می‌کند.

مراسم رونمایی از این کتاب به همت موسسه شهید حسن باقری با همکاری دفتر مطالعات و ادبیات پایداری استان‌های حوزه هنری، یکشنبه۳۰ مهر ماه ۹۱ از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در تالار مهر حوزه هنری آغاز می‌شود.

سردار سرلشکر غلامحسین افشردی(حسن باقری) با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، راهی جبهه‌های جنوب ایران شد. تاسیس و راه‌اندازی واحد اطلاعات و عملیات رزمی، بایگانی و ترجمه اسناد جنگ و بخش شنود بی‌سیم‌‌های دشمن، طراحی گردان‌های رزمی و سازمان نفرات و تجهیزات و ادوات رزمی و واحدهای پشتیبانی، بخشی از فعالیت‌های این فرمانده‌اند.

فرماندهی محورهای جنوب و دارخوین در عملیات ثامن‌الائمه(ع)، معاونت فرماندهی عملیات طریق‌القدس، فرماندهی قرارگاه نصر درعملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس و رمضان، فرماندهی قرارگاه کربلا و جانشین فرماندهی کل قرارگاه‌های جنوب و یگان زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مهم‌ترین سمت‌های حسن باقری در دفاع مقدس‌اند.

غلامحسین افشردی(حسن باقری) نهم بهمن ماه ۱۳۶۱ در حال شناسایی در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی به شهادت رسید.


jamejamonline.ir – 22 –

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.