رونمایی از سند ثبت جهانی ۲ اثر دیداری و شنیداری رسانه ملی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رشت/ واحد مرکزی خبر / اجتماعی

مراسم اختتامیه همایش سراسری مدیران و کارکنان آرشیو و کتابخانه های سازمان صدا وسیما در مجتمع بسیارزیباکنار رشت برگزار شد .
دراین مراسم از ۲ اثرملی صدای اذان مرحوم موذن زاده اردبیلی و مستند علمی جان مرجان تولید شیکه یک سیما رو نمایی شد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با اشاره iبه لزوم حفظ و صیانت ازمنابع و اسناد ملی گفت : کتابداران و کارکنان آرشیو، خدمتگزاران iبه فرهنگ و هویت ملی می باشند و مسئولیت حفاظت و نگهداری از میراث و حافظه ملی را برعهده دارند .
آقای صلاحی با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۰ هزار نسخه خطی موجود در کشور حاوی شماره ملی می باشند افزود : نگهداری و حفظ حتی یک برگ سند از هویت تاریخی و فرهنگی کشورمان بسیار با اهمیت است .
شهرام بلوریان مدیر کل آرشیو وکتابخانه رسانه ملی هم دراین مراسم گفت : ۷۰ واحد آرشیودرسازمان صدا و سیما فعالیت می کنند و دراین واحد ها حدود یک میلیون ساعت منابع صوتی و تصویری نگهداری می گردد که بخش بسیاری ازآ نها قدمتی بالای ۵۰ سال دارد.
آقای سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو درایران هم با بیان اینکه دفتر ثبت حافظه جهانی درایران درسال ۸۷ با هدف حفظ آثارمکتوب و دیداری و شنیداری تشکیل شد گفت : تاکنون ۲۴۵ اثر درفهرست بین المللی حافظه جهانی و۲۵ اثر درفهرست ملی حافظه جهانی ایران iبه ثبت رسیده که از این تعداد ۵ اثر دیداری و شنیداری متعلق iبه رسانه ملی است .
درپایان این مراسم از۲۳ برگزیده رسانه ملی درحوزه کتابداری وآرشیو تجلیل شد.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.