رونمایی از بسته‌های تشویقی مشترکان کم مصرف انرژی

عباس کاظمی در گفتگو با مهر با اشاره به تدوین بسته‌های جدید تشویقی مشترکان کم مصرف انرژی، گفت: آن دسته از مشترکان خانگی، تجاری و حتی صنعتی که به جای گاز طبیعی از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کنند، مشمول دریافت این بسته‌های تشویقی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اعلام اینکه این بسته‌های تشویقی در قالب تسهیلاتی به منظور استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر ارائه می‌شود، تصریح کرد: مشترکان خانگی و تجاری با راه اندازی آب گرمکن‌های خورشیدی علاوه بر کاهش بار مالی قبوض برق و گاز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

این مقام مسول با تاکید بر اینکه به‌زودی جزئیات بیشتری از اختصاص این تسهیلات و بسته‌های تشویقی به مشترکان صرفه‌جو در مصرف انرژی ارائه می شود، اظهار داشت: علاوه بر این، استفاده از پنجره‌های دو جداره و اجرای ۱۹ مقررات ملی ساختمان هم در کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت و انرژی مشترکان بسیار تاثیرگذار است.

 

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر مصرف انرژی در بخش ساختمان ایران نسبت به کشورهای همسایه همچون ترکیه و حاشیه خلیج فارس بسیار بالا است، بیان کرد: در شرایط فعلی به ازای هر متر مربع در ساختمان‌های ایرانی معادل ۵۰۰ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌شود.

 

کاظمی با بیان اینکه هم اکنون متوسط مصرف انرژی در ساختمان کشورهای شمال و شمالغرب اروپا حدود ۳۰ کیلووات ساعت به ازای هر مترمربع است، تاکید کرد: با تدوین برنامه‌های جدید باید متوسط مصرف انرژی در ساختمان‌های ایرانی از ۵۰۰ به ۲۰۰ کیلووات ساعت کاهش یابد.

 

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف انرژی در پاسخ به این سوال مهر که چه اقداماتی برای اجرای کامل تر مبحث ۱۹ ملی مقررات ساختمان در دستور کار دولت قرار دارد، توضیح داد: در حال حاضر با مشارکت شهرداری‌های سراسر کشور مکانیزم‌های جدیدی به منظور پیاده سازی این مبحث قانونی در ساختمان‌های جدید احداث در دستور کار قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اختصاص جرایم ناچیز برای ساختمان‌هایی که این مبحث را اجرایی نمی‌کنند، کافی به نظر نمی‌رسد، تبیین کرد: باید با اجرای یک مکانیزم جدید اجرایی، طرح مبحث ۱۹ ملی مققرات ساختمان از مرحله فونداسیون اجرایی شود.

 

وی از اصلاح قیمت به عنوان یک عامل انگیزشی در اجرای این مبحث انرژی در ساختمان‌های ایرانی یاد کرد و گفت:‌ در قانون اصلاح الگوی مصرف تاکید شده اگر ساختمان‌های جدید احداث مبانی صرفه جویی انرژی را به طور کامل اجرایی نکنند، قیمت واقعی حامل‌های انرژی از این واحدها اخذ خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.