رونمایی از نشان شهدای علمی/حضور روسای قوه ها در دانشگاه ها

۱۱م آذر ،

اعلام برنامه های فرهنگی دانشگاه ها در هفته جهاد علمی:

برنامه های فرهنگی دانشگاه ها با یاد آوری نام و یاد شهدای جهاد علمی در این هفته اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: ۸ تا ۱۵ آذر ماه هر سال در تقویم فعالیت های فرهنگی هفته پاسداشت شهدای علمی نامگذاری شده و امسال برای اولین بار دانشگاه های سراسر کشور ۸ تا ۱۵ آذر ماه را به یاد و نام شهدای جهاد علمی گرامی می دارند.

وی افزود: از حدود ۲ ماه پیش برنامه های متفاوتی برای این روزها تدارک دیده شده است چرا که روز آخر این هفته یعنی ۱۶ آذر به یاد دانشجویان و شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

خواجه سروی در خصوص برنامه های فرهنگی هفته جهاد علمی تصریح کرد: نامگذاری هر یک از روزهای این هفته با نام شهدای جهاد علم، تغیر نام دانشکده های علوم پایه و یا گروه های فیزیک هر دانشگاه با نام شهدای علمی، تشکیل جشنواره فرهنگی هنری در کانون های دانشگاه ها برای ایجاد روحیه فعالیت های هسته ای در حوزه علم و فناوری ازجمله برنامه های این هفته ی جهاد علمی در دانشگاه ها است.

** رونمایی از نشان شهدای علمی در هفته جهاد علمی صورت می گیرد خواجه سروی در ادامه گفت: در روز ۱۶ آذر همانند سالهای قبل دانشجویان به یاد دانشجویان ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ یاد و نام این شهدا را در امامزاده عبدالله شهر ری گرامی می دارند.

همچنین هیئت رئیسه دانشگاه ها با حضور در دانشگاه ها مشکلات دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهند.

وی افزود: البته تشکیل شب شعر برای یاد آور در شب شعرهای خاطره و رونمایی از نشان شهدای علمی به عنوان یک حرکت نمادین و اهدای این نماد به خانواده شهدا از جمله دیگر برنامه های وزارت علوم در روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه سال ۹۱ است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.