روی خوش فرانسوی ها به احزاب تندرو

جام جم آنلاین: گرچه حزب جبهه ملی فرانسه موسوم به راست افراطی که پدر مارین لوپن، کاندیدای دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایه گذاری کرده بود نتوانست به دور دوم این انتخابات راه یابد، اما با افزایش قابل ملاحظه آراء آن، بار دیگر علاقه بیش از پیش فرانسویها را به احزابی که اصطلاحا تندرو محسوب می شوند، نشان داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، یکی از طرفداران این حزب می گوید: ما قبلا برای نه گفتن به سیستم و بیان خشم خود بخصوص به ژان ماری لوپن رای می دادیم. اما رای امروز ما رای به حزب است. مردم فرانسه واقعا برنامه های این حزب را دوست دارند.
 
اما مارین لوپن، رهبر کنونی جبهه ملی که با آراء تاریخی ۱۸ درصد نتوانسته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یابد، به نظر می رسد در نظر دارد با اتحاد آنچه که او وطن پرستان چپگرا و راستگرا عنوان کرده، پیشتاز انتخابات آتی پارلمانی باشد.
 
در مقابل جبهه ملی، جبهه چپ هم به رهبری ژان لوک ملانشون، با افزایش قابل ملاحظه آراء خود، رتبه چهارم را در انتخابات روز یکشنبه بدست آورد.
 
گرچه او صریحا به طرفداران خود نگفت که در دور دوم این انتخابات به فرانسوا اولاند، کاندیدای حزب سوسیالیست رای دهند، اما تاکید او بر شکست دادن نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری، در روز هفدهم اردیبهشت، بخوبی نشان داد که راهی جز حمایت از رقیب خود نخواهد داشت.
 
اما آنچه که مهم است این است که به نظر می رسد طوفان بحران اقتصادی در منطقه یورو، پس از آن که دولتهای یونان، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال را درنوردید، امروز به فرانسه رسیده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.