ریشه مشکلات بی کفایتی است

جام جم آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی امروز نتیجه توطئه های داخلی و خارجی نیست، گفت: می توانیم بی تدبیری، بی کفابتی و بعضا عدم صلاحیت مسئولین را عامل این مشکلات اقتصادی بدانیم؛ اما برخی القائات مبنی براینکه عده ای در داخل می خواهند عمدا اقتصاد کشور را زمین بزنند و یا اینکه تحریم ها فلج کننده است؛ این یک توهم است.

محمدرضا باهنر ضمن اشاره به  چرایی لزوم شکل گیری اقتصاد مقاومتی، با ترسیم فضای اقتصادی کشور، اظهارداشت: در شش سال اخیر که مواضع  مقام معظم رهبری علائمش در قالب شعار سال ظهور و بروز پیدا کرده، شاهد هستیم که  ظرف پنج سال گذشته شعاری که برای سال انتخاب شده بیشتر موضوع اقتصادی داشته است.

وی با بیان اینکه ما در هر بعدی که متمرکز شده ایم نتایج خوبی گرفته ایم، توضیح داد: مثلا در بعد علمی خصوصا در دولت نهم و دهم که متراکم در این زمینه کار می کرد، توفیقات و رشد علمی خوبی بدست آورده ایم؛ اما در بعد اقتصادی کار داریم و تمرکز جد ی در این حوزه صورت نگرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، خود اتکایی را یکی از ابزارهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: قدیم می گفتند خودکفایی فکر می کردند یک کشوری دور خودش سیم خارداری می خواهد بکشد بعد خودش تولید کند و خودش بخورد اما این امروزه قابل اجرا نیست. امروز خود اتکایی مهم است اما خودکفایی که تمام محصولات را خودمان تولید کنیم و مصرف کنیم امکان پذیر نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در واکنش به اینکه عده ای ریشه این گرانی ها را در اثر توطئه های داخلی و خارجی می دانند، گفت:توطئه یک توهم است. کدام دولتی است در دنیا که رقیب نداشته باشد، دولت ها در دنیا یا دشمن دارند یا رقیب دارند. یا حزبی رقیبشان است یا یک کاندیدای ریاست جمهوری رقیبشان است، اینکه بگویند رقبای ما نمی گذارند ما کار کنیم حرف درستی نیست.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.