رییس‌جمهور:صنایع دستی باید به جایگاه واقعی خود بازگردد

خبرگزاری آریا – رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه تولید و صادرات صنایع دستی فقط جنبه اقتصادی نداشته و نشر فرهنگ و انسانیت ملت ایران است، اظهار داشت: صنایع دستی آینه‌ای است که همه موجودیت و روح هنرمند، عدالت‌طلب و خداجوی ملت ایران را به نمایش گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار هنرمندان صنایع دستی کشور گفت: صنایع دستی باید علاوه بر جنبه تزئینی به عنوان ابزاری برای زندگی زیبا و هنرمندانه وارد عرصه عملی زندگی مردم شود که این کار نیازمند فرهنگ‌سازی، کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید است.
رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید بستری فراهم آورد تا مصنوعات صنایع و هنرهای دستی کشور بتواند با سایر مصنوعات رقابت کرده و به زندگی مردم راه یابند، افزود: دولت ده درصد از منابع توسعه ملی را به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص داده و تلاش می‌کند حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع با سود خیلی کم برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی کشور اختصاص یابد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران در طول تاریخ از گردنه‌های صعب‌العبور و حجمه‌های سنگین و سخت به سلامت عبور کرده و امروز این ملت همچنان دارای همان هویت هزاران سال قبل است، اظهار داشت: صنایع دستی ایران نیز همچون دیگر عرصه‌ها در دوره‌ای دچار رخوت و رکود شد و امروز روزی است که باید دوباره همچون سایر بخش‌ها اوج گرفته و به جایگاه واقعی خود بازگردد.
رییس‌جمهور ملت ایران را در طول تاریخ ملتی رو به جلو، پرامید، بانشاط و مؤمن به آینده بشری توصیف و تصریح کرد: ملت ایران ملتی موحد و پاک بوده و هست که همواره در شادی‌ها و غم همه ملت‌ها شریک بوده و در طول تاریخ هنرمندانه زندگی کرده است و تعالی هنرها و صنایع دستی در ایران برگرفته از روح زیبایی طلب این ملت بوده است که باعث شده امروز از حدود ۲۲۰ رشته شناسایی شده صنایع دستی در دنیا بیش از ۱۶۰ رشته آن در ایران موجود بوده و از مجموع رشته صنایع دستی جهان بسیاری از آنها مولود ایران هستند.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: هنر صنایع دستی دربرگیرنده علم مهندسی بوده و اصول حفظ و نگهداری از محیط زیست را رعایت کرده و هم زیبایی‌های آن جلوه‌های کرامت، عزت و بزرگی انسان هستند.
رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان گل سرسبد هستی و مهمترین موضوع خلقت است، خاطر نشان کرد: خدا زندگی زیبا و هنرمندانه را برای انسان پسندیده و اینگونه نخواسته که انسانها همچون سایر موجودات در فضایی خشن، تند و بی‌روح و خالی از هنر زندگی کنند و به همین دلیل استعدادهایی در درون انسان قرار داده تا بتواند همه زیبایی‌های آفرینش را بازآفرینی کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.