رکوردشکنی ها در تولید و فروش

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد : این شرکت در سال جهاد اقتصادی رکورد فروش ریالی را شکست و برای نخستین بار درآمد حاصل از فروش این شرکت ۱۵ رقمی شد و از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ایکوپرس ، جواد نجم الدین گفت: این درامد در مقایسه با عملکرد سال قبل  از ان ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

نجم الدین گفت : پارسال  ایران خودرو در آمار فروش محصول نیز رکوردشکنی کرد و نخستین بار ۷۶۳هزار خودرو در ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شد.

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد: ایران خودرو در تولید بیشتر محصولات خود به خودکفایی و دست کم به خود تامینی رسیده و در حال حاضر خودروهای پژو پارس، پژو۴۰۵و سمند  ۱۰۰درصد داخلی سازی شده است و در تولید ۲۰۶ نیز به رکورد ۸۲٫۶درصد داخلی سازی دست یافته ایم که این موضوع در مدیریت محدودیتهای خارجی موجود می تواند بسیار موثر باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به تحول صورت گرفته در خودکفایی در تولید پلتفرم بخش الکترونیک ۲۰۶ در آینده نزدیک رشد تولید مناسبی را در بازار این خودرو شاهد خواهیم بود.

نجم الدین ، استراتژی میان مدت ایران خودرو را طراحی دو پلتفرم جدید اعلام کرد که ده محصول جدید بر پایه پلتفرم های مذکور به تدریج تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو هم در گزارشی اعلام کرد: پارسال ۹۵درصد برنامه تولید و فروش پیش بینی شده درایران خودرو محقق شد ، اما تحقق سود هر سهم معادل ۱۰۴ درصد بودجه مصوب بوده است.

وی گفت: نماد ایران خودرو که در ابتدای سال ۱۳۸۷ به دلیل عدم انطباق با شرایط بازار اول، به بازار دوم بورس اوراق بهادار منتقل شده بود با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح ساختار مالی و برنامه های در دست اقدام و نیز ارتقاء رتبه اطلاع رسانی دوباره به بازار اول انتقال یافت که کاهش ریسک مالی سهام شرکت را نشان می دهد.

مهری اظهار داشت: واگذاری شرکت های زیر مجموعه از دو سال پیش به عنوان یکی از رویکردهای اصلی در دستور کار هیئت مدیره ایران خودرو قرار گرفته است.

وی افزود: هدف از این اقدام تبدیل دارایی های غیرمولد به مولد است و تاکنون ۱۳ شرکت واگذار شده و در سه سال آینده نیز واگذاری ۳۰ درصد سهام شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو جزء برنامه های اصلی است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.