رکورد سرعت انتقال داده شکست

۰۷م آذر ،

رکورد سرعت انتقال داده شکست

فیزیکدانان بین‌المللی با همکاری مؤسسه فناوری کالیفرنیا توانسته‌اند رکورد تازهی را در سرعت انتقال داده، به دست آورند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، این تیم شامل فیزیکدانان انرژی بالا، دانشمندان رایانه و مهندسان شبکه توانسته‌اند به سرعت انتقال داده ۳۳۹ گیگابایت بر ثانیه برابر با حرکت چهار میلیون گیگابایت در روز دست یابند که نسبت به سال پیش دو برابر شده است.

این محققان همچنین به رکورد تازهی برای انتقال دو طرفه در یک پیوند، با ارسال اطلاعات با سرعت ۱۸۷ گیگابایت بر ثانیه، میان ویکتوریا، کانادا و سالت‌لیک سیتی دست یافته‌اند.

به گفته دانشمندان این دستاورد می‌تواند راه را برای سطح بعدی علم داده‌های فشرده در حوزه‌هایی مانند فیزیک انرژی بالا، فیزیک نجومی، ژنومیک، هواشناسی و پیگیری آب‌وهوای جهانی هموار کند. برای مثال کشف ذره بوزون هیگز در برخورددهنده بزرگ هادرونی در مرکز سرن در سال قبل با یک شبکه جهانی از تاسیسات محاسباتی و ذخیره داده ممکن شد که بیش از ۱۰۰ پتابایت داده را تنها در سال قبل منتقل کردند. با ادامه کار برخورددهنده بزرگ هادرونی و اصابت پروتونها به یکدیگر در سرعت و انرژی بالاتر، داده‌های بیشتری بوجود آمده و به طیف اگزابایت خواهد رسید.

این محققان از مدارهای شبکه منطقه گسترده که موسسه فناوری کالیفرنیا، مرکز محاسباتی دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه میشیگان و مرکز همایش سالت پالس را به هم مرتبط کرده، استفاده کردند.

دانشمندان قرار است سال آینده آزمایشات دیگری را با استفاده از فناوری‌های شبکه و ذخیره اطلاعات نوظهور اجرا کنند.

آنها بر این باورند که با این تجهیزات و فناوری‌ها ممکن است تا سال آینده به سرعت انتقال داده یک ترابایت در ثانیه دست یابند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.