رکورد سرعت اینترنت شکست / یک میلیون گیگابیت بر ثانیه!

محققان ژاپنی رکورد سرعت انتقال اطلاعات را شکستند.

رکورد سرعت اینترنت شکست / یک میلیون گیگابیت بر ثانیه!

به گزارش ممتاز نیوز، محققان ژاپنی به رکورد سرعت جدیدی برای انتقال اطلاعات دست پیدا کردند: ۱.۰۲ پتابیت در ثانیه (Pb/s). نکته مهم دیگر اینکه، آن‌ها با استفاده از کابل‌های فیبر نوری که با زیرساخت‌های موجود سازگاری دارد، به این پیشرفت مهم دست پیدا کرده‌اند.

رکورد جدید، توسط محققان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) و با استفاده از چندین فناوری نوظهور به ثبت رسیده است. فیبر نوری مورد استفاده در این روش به جای یک هسته، شامل چهار هسته (لوله‌های شیشه‌ای که سیگنال‌ها را منتقل می‌کند) می‌شود. همچنین سیستم انتقال اطلاعات ساخته شده، به لطف فناوری موسوم به تقسیم طول موج چندگانه (WDM) از پهنای باند نوری بیش از ۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

به بیان ساده، ۱ پتابیت با یک میلیون گیگابیت برابری می‌کند، بنابراین محققان در رکورد جدید خود به سرعتی حدود ۱۰۰ هزار برابر سریع‌تر از ایترنت خانگی در دسترس مصرف‌کنندگان دست پیدا کرده‌اند. به گفته تیم تحقیقاتی ژاپتی، با سرعت ۱ پتابیت بر ثانیه، از نظر تئوری می‌توان در طول یک ثانیه، ۱۰ میلیون کانال ویدیویی با وضوح ۸K را پخش کرد.

این اولین باری نیست که دانشمندان NICT برای انتقال داده به سرعتی بیش از ۱ پتابیت در ثانیه دست پیدا کرده‌اند. دسامبر سال گذشته هم این تیم با استفاده از یک کابل فیبر نوری تک هسته‌ای، به رکورد ۱.۰۱ پتابیت در ثانیه دست پیدا کرده بودند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.