گوگل اینترنت ۱۰ گیگابیتی را به خانه‌ها می‌آورد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

Google-Fiber-.jpg

مدیر مالی گوگل اعلام کرد این شرکت در حال بررسی طرحی است که به سبب آن امکان دسترسی کاربران به اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه فراهم می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از ان‌بی‌سی نیوز،  شرکت گوگل روی طرح تازهی برای افزایش سرعت اینترنت کار می‌کند که در مقابل آن سرویس Google Fiber یک سیستم اینترنتی با سرعت پایین محسوب می‌شود.
 
"پاتریک پیچت"( Patrick Pichette) مدیر مالی گوگل اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی طرحی است که به سبب آن امکان دسترسی کاربران به اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه فراهم می‌شود.
 
این رقم بسیار سریع‌تر از سرویس Google Fiber است که کاربران طی آن می‌توانند با سرعت یک گیگابیت در ثانیه به شبکه اینترنت متصل شوند.
 
اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه در حالت تئوری ۱۰۰ برابر سریع‌تر از میانگین سرعت اینترنت در کشور آمریکا محاسبه می‌شود و به نقل از "دیوید بلسون"( David Belson) نویسنده گزارش "حالت اینترنت" در مرکز Akamai، این سرعت ۴۰۰ تا ۵۰۰ برابر سریع‌تر از استاندارد تعریف شده برای خطوط پهن‌باند است.
 
او گفت: «تصور کنید که در یک بزرگراه هشت بانده در حال حرکت میباشید و پس از مدتی به سبب پرداخت عوارض مجبور می‌شوید سرعت خود را کاهش دهید و ناگهان بایستید. این همان اتفاقی است که در جریان اتصال به اینترنت هم رخ می‌دهد».
 
اگر شما در حال بارگذاری یک برنامه از طریق شبکه اینترنتی یک شرکت خدماتی باشید و زیرساخت مناسب برای پشتیبانی از خدمات ۱۰ گیگابیتی را در اختیار نداشته باشید، پس از مدتی با کاهش قابل ملاحظه سرعت بارگذاری مواجه خواهید شد.
 
البته توجه داشته باشید که سرویس Google Fiber به تازگی در اختیار ساکنان سه شهر در آمریکا قرار گرفته است و برای توسعه گسترده آن زمان بسیاری لازم است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.