رییسی‌کیا: میزبانی در اکباتان حق راه‌آهن است نه موضعش!

۱۳م اسفند ،

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن تاکید دارد که باشگاهش حق دارد، در خانه خود میزبان حریفانش باشد و سببی ندارد که هزینه بیهوده‌ای را برای این کار صرف کند.

صادق رییسی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ جلسه امروز شورای تامین استان تهران که با هدف تصمیم‌گیری دربارهٔ میزبانی ورزشگاه اکباتان از دیدار تیم‌های راه‌آهن و پرسپولیس تشکیل شده است، گفت: امروز بار دیگر تاکید کردیم که بازی ما با پرسپولیس باید در اکباتان برگزار شود. این حرف موضع باشگاه راه‌آهن نیست بلکه حق ماست!

وی ادامه داد: از ۳۴ بازی لیگ برتر در ۱۷ بازی میزبان هستیم اما اکنون شرایطی وجود دارد که مجبوریم سه بازی از این ۱۷ بازی را در خارج از خانه بازی کنیم. این مسئله رقابت عادلانه را از تیم‌ها می‌گیرد و این خلاف شرع و قانون است. ضمن این‌که استانداردهای ورزش حرفه‌ای نمی‌پذیرد که یک تیم بازی‌های خانگی‌اش را در ورزشگاهی دیگر برگزار کند.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین گفت: نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از ورزشگاه اکباتان بازدید و آن را تایید کردند. اگر این ورزشگاه توانایی میزبانی از بازی راه‌آهن با سپاهان را دارد، پس می‌تواند بازی با پرسپولیس را هم میزبانی کند. ما معتقدیم، همان‌طور که تلاش کرده‌ایم و امکاناتی را مانند پارکینگ و چیزهای دیگر آماده کرده‌ایم، نهادهای دیگر هم باید همت به کار ببرند و مشکلات باقی‌مانده را حل کنند.

رییسی‌کیا افزود: پیش از این با مدیرعامل پرسپولیس صحبت کرده و خواستم که در این کار به ما کمک کند. باشگاه‌های بزرگی مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی باید حامی تیم‌های دیگر بوده و حق رقبای خود را رعایت کنند. امیدوارم شورای تامین استان تهران در پایان جلسه امروز حق میزبانی ما را به رسمیت بشناسد و مجوز لازم را صادر کند. این کار برگ افتخاری به ورزش کشور اضافه می‌کند و نشان می‌دهد که ورزش ما عدالت‌محور است و ما می‌توانیم امنیت بازی‌هایمان را برقرار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به قانون اختصاص ۱۰ درصد از جایگاه‌های ورزشگاه به تیم مهمان گفت: وقتی چند بار بازی راه آهن با استقلال و پرسپولیس در اکباتان برگزار شود، این مسئله جا می‌افتد. به هر حال حق میزبانی تبعات خود را دارد. یکی از این مسائل اختصاص ۱۰ درصد ورزشگاه به تیم مهمان است. ورزشگاه اکباتان ۱۵ هزار نفری است بنابراین ما ۱۵۰۰ صندلی را به تماشاگران پرسپولیس اختصاص خواهیم داد. به هر حال سلب کردن حق راه‌آهن از میزبانی برای ورزش ایران جالب نیست و خسارتی که بخش خصوصی از این تصمیم می‌بیند، بیش از خسارتی است که ممکن است میزبانی ما به بار بیاورد.

رییسی کیا در ادامه خواست باشگاهش را علمی و استاندارد دانست و افزود: تاکنون هیچ حرف غیرعلمی و غیر استاندارد مطرح نکرده‌ایم. ما در بازی‌هایی که اسما میزبان هستیم ولی مجبوریم در ورزشگاه دیگری بازی کنیم، ناچاریم هزینه اجاره آن ورزشگاه را بپردازیم. ضمن این که برای آماده‌سازی و نگهداری ورزشگاه اکباتان هم سالانه میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنیم. اگر قرار است صدها میلیون تومان خرج کنیم که بازی‌هایمان را در اکباتان برگزار کنیم ولی از ۱۷ بازی ۳ تای آن را در خارج از خانه بازی کنیم، دیگر آن هزینه کردن‌ها چه توجیهی خواهد داشت؟

وی ادامه داد: ورزشگاه اکباتان محیط محدودی دارد و تامین امنیتش سخت نیست ضمن این‌که این استادیوم در محدوده‌ای قرار دارد که رفاه تماشاگران در آن بیش از ورزشگاه تختی و حتی آزادی است. آنچه را حق ما و قانونی بوده، بیان کرده‌ایم و دیگر تصمیم بر عهده شورای تامین است. هرچند این شورا هر تصمیمی بگیرد، به آن احترام می‌گذاریم.

رییسی کیا در پایان گفت: اگر شورای تامین مجوز میزبانی ما را از استقلال و پرسپولیس در اکباتان صادر نکند، ما هم سببی نمی‌بینیم که بخواهیم هزینه اضافی برای میزبانی بپردازیم. اگر ما را مجبور کنند که در ورزشگاه دیگری به جز اکباتان از استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی میزبانی کنیم، باید فکری هم به حال هزینه این کار بکنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.