رییس‌جمهور چه بیماری‌هایی نباید داشته باشد؟

۱۹خردادماه،
ممتاز نیوز : وقتی پای شخص دوم مملکت یا همان رئیس جمهور که مسئولیت خطیر اداره کشور را به عهده دارد به میان می آید آن موقع سلامتی جسمانی بیش از پیش خودش را نشان میدهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ وضعیت روانی و جسمی کاندیداهای ریاست جمهوری یکی از فاکتورهایی است که در بعضی از کشورها رسما مورد ارزیابی قرار میگیرد اما در کشور ما چطور؟ آیا به این مساله مهم پرداخته شده؟ چقدر سلامت جسمی و روانی شخصی مثل جمهور در کشورر ما مورد ارزیابی قرار گرفته است؟

به عنوان مثال یکی از بیماری‌هایی که رییس‌جمهور نباید به آنها مبتلا باشد اختلالات شخصیتی است به طوری که پرویز رزاقی، روان‌شناس و عضو هیات علمی‌ دانشگاه آزاد تهران تاکید میکند: رئیس‌جمهور در ساختار  روانی‌اش نباید مشکل خاصی داشته باشد. این مساله هم برمی‌گردد به دوران رشد و نمو او در دوران کودکی و الگوهای صحیح تربیتی که پدر و مادر روی او اعمال کرده‌اند.

 یعنی اجازه داده باشند که کودک بحران بلوغ را طی کرده و در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشد. اگر الگوهای تربیتی درست اعمال شده باشند کودکی که بعدها به عنوان رئیس‌جمهور زمام کشور را در دست می‌گیرد، در زندگی دچار عقده‌های تثبیت شده روانی نمی‌شود.

او اشاره می‌کند: با این اتفاق، تصمیم‌گیری‌های بعد از گرفتن پست ریاست جمهوری هم تحت تاثیر عقده‌های تثبیت شده روانی نخواهد بود. در غیر این صورت نمود این نوع عقده‌ها در دورانی که قدرت را به دست می‌گیرد، بروز می‌کند. با این عقده‌ها وقتی فرد به ریاست جمهوری می‌رسد، دوست دارد کابینه‌اش دستوراتش را بی‌کم و کاست اجرا کند و قدرت برقراری ارتباط سالم با اعضای کابینه‌اش را ندارد.

در این گزارش متخصصان و پزشکان حوزه های مختلف سلامت به این پرسش پاسخ میدهند که چه بیماریهایی ممکن است در وظایف یک رییس جمهوراختلال ایجاد کنند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.