رییس انجمن جهانی خودروسازان: ایران شایستگی قرار گرفتن در میان ۱۰ خودروساز برتر جهان را دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

پاتریک بلان رییس انجمن جهانی خودروسازان که در کنفرانس بین‌المللی خودرو در برج میلاد تهران سخنرانی می کرد، ایران را یکی از ۲۰ کشور برتر در عرصه خودروسازی جهانی ذکر کرد که در سال ۱۹۹۰ در پاریس گرد هم آمدند

خبراقتصادی:پاتریک بلان رییس انجمن جهانی خودروسازان، ایران را دارای پتانسیل ایفای نقشی مهم در صنعت خودروی جهانی دانست.

 وی که در کنفرانس بین‌المللی خودرو در برج میلاد تهران سخنرانی می کرد، ایران را یکی از ۲۰ کشور برتر در عرصه خودروسازی جهانی ذکر کرد که در سال ۱۹۹۰ در پاریس گرد هم آمدند و اظهار داشت: صنعت خودروی ایران در حال ورود به یک مرحله تازه است و ظرفیت بالایی برای ایفای نقش در کنار دیگر بازیگران صنعت خودروی جهانی دارد.

رییس انجمن جهانی خودروسازان با اشاره به توسعه شتابان خودروسازی در آسیا و بازسازی آن بعد از اتفاق سونامی، آسیا و اقیانوسیه را تولید کننده ۵۱ درصد از خودروها در سطح جهان ذکر کرد و افزود: این در حالی است که صنعت خودرو در این بخش از جهان در دهه ۶۰ شکل گرفته است.

بلان تعداد خودروی تولید شده در سال ۲۰۱۲ در امریکا را ۲۰ میلیون، در اروپا کمتر از ۲۰ میلیون و در آسیا بیش از ۴۳ میلیون دستگاه ذکر کرد و اظهار داشت: در سال ۲۰۱۱ ایران سیزدهمین خودروساز جهان و یازدهمین بازار خودروی جهان بود.

وی چین را بزرگ‌ترین بازار فروش خودروهای تازه در سال ۲۰۱۲ ذکر کرد و گفت: ژاپن، هند، کره و تایلند در مراتب بعدی قرار گرفتند و ایران چند پله بعد از این ها قرار داشت.

رییس انجمن جهانی خودروسازان سرانه خودرو در جهان را ۱۶۵ دستگاه برای هر هزار نفر عنوان کرد و گفت: این شاخص در ایران ۸۹ خودرو و در چین ۶۸ خودرو برای هر هزار نفر است؛ به همین سبب ایران پتانسیل بالایی برای رشد صنعتت تولید و بازار خودرو دارد.

بلان خطاب به صنایع خودروسازی ایران گفت: در صورتی که مایل به صدور خودرو به بازارهای خارج و ارایه یک تصویر قوی از برند خود میباشید، کیفیت، رقابت پذیری و مصرف سوخت پایین را مورد توجه قرار داده و از زنجیره سازندگان قوی و پایدار برخوردار باشید.

وی نیروی کار ماهر را از مزایای صنعت خودروی ایران دانست و با اشاره به عضویت تمامی کشورهای خودروساز از جمله ترکیه، کره جنوبی و برزیل، اظهار داشت: خودروسازان ایرانی نیز می توانند نقش مهمی در این انجمن داشته باشند و ایران شایستگی قرار گرفتن در میان ۱۰ کشور برتر خودروساز جهان را دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.