رییس دانشگاه علمی‌کاربردی زنجان: مرکز تربیت معلم استان راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان ابراز کرد: مهم‌ترین برنامه این مرکز، ایجاد نظام آموزش عالی مهارتی است.

محمد فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب گفت: این نظام در سال ۹۰ توسط هیات دولت به تصویب رسید و بعد از ابلاغ به تمام استانداری‌ها اجرایی شد و امسال نیز دانشگاه علمی‌کاربردی به طور ویژه به دنبال استقرار و تثبیت این نظام است.

وی افزود: در همین راستا اکثر دانشگاه‌های علمی‌کاربردی در محیط‌های کار و فعالیت ایجاد شده‌اند و دانشجویان از ابتدای سال‌تحصیلی با یک رویکرد جدید، کارورزی خود را آغاز خواهند کرد.

فتحی خاطر‌نشان کرد: در طول دولت مهر در تمام دانشگاه‌ها فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و دانشگاه علمی‌ کاربردی نیز در همین راستا به‌طور هماهنگ هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی رشد داشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال ۸۵ در استان تنها ۴ مرکز علمی‌کاربردی فعال بود که امسال به ۱۵ مرکز رسید و ۴ مرکز جدید نیز در حال احداث است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، به عبارت دیگر در طول دولت مهر رشد ۲۷۵ درصدی در این حوزه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان تصریح کرد: همچنین در سال ۸۴ دانشگاه علمی‌کاربردی استان نزدیک به یک‌هزار دانشجو داشت که در حال حاضر این رقم به ۹ هزار دانشجو با رشد۹۰۰ درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: در خصوص رشته‌های دانشگاهی نیز در سال ۸۴ دانشجویان در ۱۶ رشته درسی مشغول تحصیل بودند که هم‌اکنون ۱۱۰ کدرشته برای این دانشگاه تعریف شده و این رشد ۵۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.

فتحی در ادامه به وضعیت عمرانی مراکز این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: ساختمان دانشگاه علمی‌کاربردی ابهر با بیش از ۷ هزار متر مربع زیر‌بنا در نظر گرفته شده که ۴ هزار متر مربع از آن افتتاح شده و ۳ هزار متر مربع آن نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. همچنین ساختمان ستادی این دانشگاه نیز در ۵ هزار مترمربع زیر بنا در ۶ طبقه در دست ساخت است که به مرکز تربیت معلم استان تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۱۳ تا ۲۰ شهریور پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ترمی پیوسته و ناپیوسته داریم که برای اولین‌بار بدون آزمون و با شرط معدل، دانشجویان پذیرش خواهند شد. در این راستا دانشگاه علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی رشته‌های جدیدی مانند فرآورده‌های بیولوژیکی، انیمیشن و گل و گیاهان زینتی را ارائه می‌دهد.

فتحی اظهار کرد: از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ شهریور نیز پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی پودمانی خواهیم داشت که کد رشته‌های جدیدی برای استان تعریف شده است از جمله در مرکز جهاد‌ دانشگاهی رشته‌های کاردانی حرفه‌ای انیمیشن، کاردانی حرفه‌ای حقوق ثبتی، تدوین فیلم و در مرکز ابهر کاردانی فنی اینترنت و شبکه‌های گسترده را خواهیم داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.