رییس مجلس اهل بیت(ع)مصر: ادعای توحید از سوی وهابیت، وسیله‌ای برای مقابله با ولایت است

۲۳ آبان ،

رییس مجلس اهل بیت (ع) مصر با تأکید بر ضرورت یادآوری و احیاء ولایت حضرت علی(ع) گفت: این تذکر برای مؤمنان سودمند است و احیاء یادبود این واقعه می‌تواند احیاء طریق ولایت در عصر کنونی باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صالح الوردانی در همایش بین‌المللی ولایت که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به جایگاه امر ولایت در اسلام افزود: پیامبر(ص) ملزم شده بود در جهت تثبیت ولایت میان امت اسلامی تلاش کند تا پشتیبان دائمی برای حرکت اسلام باشد؛ از این رو تلاش‌های خصمانه مخالفان برای ضربه‌زدن به ولایت و عزل آن از امت و میراث مسلمانان صورت گرفت و این امر زمینه شکل‌گیری حرکت ضد اهل‌بیت(ع) را فراهم آورد.

این متفکر مصری تصریح کرد: ما به ولایت ایمان داریم و پیرو روش اهل‌بیت (ع) هستیم، از این رو بر ما لازم است که برای یاری ولایت با امکانات تازه حرکت کنیم. اندیشه ولایت همواره اندیشه‌ای پابرجا و زنده است.

الوردانی با اشاره به حدیث ثقلین تصریح کرد: این حدیث مشهور برای ما روشن می‌کند که پیامبر(ص) مسلمانان را نسبت به جایگاه اهل‌بیت(ع) و ولایت آنها آگاه ساخته بود. جریان گمراه وهابیت امکانات خود را بر از بین بردن مناسبات مربوط به اهل‌بیت(ع) متمرکز کرده است؛ چرا که به این نتیجه رسیده که اقدام در جهت احیاء مناسبات خاص مربوط به اهل‌بیت (ع) نتیجه طبیعی احیاء ولایت است. ادعای توحید از سوی وهابیت، وسیله این جریان گمراه برای مقابله با اندیشه ولایت است و ما وظیفه داریم که با این جریان مقابله کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.