زایمان زودرس، مغز کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد

۲۸ آبان ،

شکل پذیری و بلوغ عصبی در مغز کودکان نارس کاهش می‌یابد.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه علوم اعصاب، محققان دانشگاه آدلاید با تحریک مغناطیسی مغز کودکان و نوجوانانی که به طور زودهنگام متولد شده‌اند با استفاده از یک روش غیرتهاجمی که منجر به القای پاسخ از مغز برای به دست آوردن پلاستیسیتی یا انعطاف‌پذیری مغز می‌شود دریافتند تولد زودهنگام سبب کاهش واکنش مغز و انعطاف‌پذیری کمتری در مغز این اشخاص نسبت به گروه شاهد شده است.
 
براساس این گزارش تفسیری محققان ضمن بیان این که رشد مغز بین هفته ۲۰ و ۳۷  دوران بارداری بسیار سریع است افزودند: به دنیا آمدن حتی کمی پیش از موعد سبب تغییر قابل توجهی در ساختار مغز می‌شود و براین اساس توانایی و انعطاف‌پذیری مغز در اشخاص با تولد زود هنگام (در هفته سی و هفتم بارداری و یا پیش از آن) کاهش می‌یابد.
 
نتایج حاصل از این گزارش تفسیری حاکی است، پلاستیسیتی، ظرفیت تغییر مغز در نتیجه یادگیری و حافظه است و برای بهبود از صدمه به مغز نیز در طول زندگی بسیار حیاتی است زیرا سبب سازماندهی مجدد مغز، تغییر رفتار و قدرت ارتباط نورون‌ها در واکنش به ایجاد تغییرات در محیط زیست می‌شود.
 
به گفته محققان، گزارش تفسیریات پیشی نیز نشان داده‌اند که کودکان حاصل از زایمان زودرس اغلب مشکلات حرکتی، شناختی و یادگیری دارند، با این حال فیزیولوژی مکانیسم این ارتباط هنوز ناشناخته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.