زبان دوم هوش اجتماعی را تقویت می کند

۲۱م دیماه ،

کودکانی که زبان دوم یاد می گیرند در برخوردهای اجتماعی نسبت به دیگر کودکان موفق تر عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کودک از سه ماهگی، که حرکات را تشخیص می دهد، قادر به یادگیری است و هرچه را می بیند و می شنود و یا آموزشی که می بیند به حافظه بلند مدت خود می سپارد.

بنابراین بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم در کودکی و قبل از نوجوانی و ۱۰ سالگی و به عبارتی دیگر از بدو تولد تا ۷ تا ۸ سالگی است.آموزش زبان دوم در این سن سبب می گردد تلفظ بهتر می شود.

براساس این گزارش، تحقیقات نشان داده کودکانی که زبان دوم یاد می گیرند، هوش اجتماعی بالاتری دارند و در برخوردهای اجتماعی نسبت به دیگر کودکان موفق تر عمل می کنند.

از این رو کودکان دو زبانه بهتر می توانند عقاید دیگران را درک کنند. مشکلات را حل کنند و به طور هم زمان از یک موضوع دو تحلیل داشته باشند. از دیگر فواید یادگیری زبان دوم می توان به بالا رفتن سطح فرهنگی و کودک نیز اشاره کرد. زیرا در این صورت شخص درک عمیق تری نسبت به فرهنگ خود و سایرین پیدا می کند.

لازم به ذکر است؛ کودک برای آموزش زبان دوم باید تا حدی از بهره هوشی لازم برخوردار باشد و هم چنین بررسی هایی در مورد وی صورت گرفته باشد تا در صورتی که کودک به تاخیر در رشد گفتار و زبان دچار است ابتدا به او کمک شود تا پایه های زبان وگفتار درمانی در ذهن وی تقویت شود وسپس به آموزش زبان دیگر بپردازد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.