“زمین‌های رها” در شهر تهران ساماندهی می‌شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس از ساماندهی زمین‌های رها در شهر تهران خبر داد.

محمدحسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از ساماندهی “زمین‌های رها” در شهر تهران خبر داد.

وی اظهارداشت: بنا شد ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) نسبت به شناسایی “زمین‌های رها” در شهر تهران با کمک دستگاه‌های ذیربط اقدام و گزارش آن را به کمیسیون اصل نود اعلام کند.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس تاکید کرد: همچنین قرار شد دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات نیز همکاری‌های لازم نسبت به این موضوع را داشته باشند تا سریع‌تر به نتیجه برسیم.

اضافه می‌شود؛ میرمحمدی پیشتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت اراضی تصرف شده و پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰ گفت: یکی از موضوعات مهم پیگیری پارک ملی خجیر است که تاکنون جلساتی در این رابطه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و استانداری تهران برگزار شده است.
 
رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس در ادامه به زمین‌های مجهول المالک اشاره کرد و گفت: این زمین‌ها در داخل شهر تهران بوده  و متاسفانه با سندسازی و روش‌های مختلف در حال تصرف هستند.  
 
وی افزود: در این رابطه اقداماتی انجام داده‌ایم و از قوه قضاییه، وزارت مسکن و شهرسازی و نهادهای مربوطه نیز دعوت به همکاری کردیم چرا که متولی زمین‌های مجهول المالک باید مشخص شود.
 
وی تصریح کرد: البته وضعیت این زمین‌ها زیر نظر ستاد اجرای فرمان امام(ره) پیگیری می شود اما متاسفانه این ستاد برای تعیین تکلیف زمین های مجهول المالک برنامه جامعی ندارد.
 
میرمحمدی تاکید کرد: این زمین‌ها حدود ۲۰ هزار متر بوده و باید هر چه سریعتر تکلیف آن‌ها مشخص شود. 

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.