زنان سیگاری، این بلاها سرشان می‌آید

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : اگر دنبال درمان نازایی میباشید، همین امروز سیگار را کنار بگذارید، زیرا این ماده‌مخدر می‌تواند شانس موفقیت شما را به شدت پایین بیاورد. محققان می‌گویند، زنانی که در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی‌شان قرار دارند، با کشیدن سیگار،‌۱۰ سال از عمر باروری خود را کم می‌کنند. البته اگر این زنان باردار هم شوند، احتمال سقط جنین در آنها بسیار بسیار است. در بررسی پژوهشگران هلندی، تنها ۱۳ درصد زنان سیگاری از درمان «آی‌وی‌اف» نتیجه گرفتند درحالی که این رقم در میان زنان غیر سیگاری ۲۰ درصد بوده‌است.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از برترین ها ؛ البته به گزارش تفسیری همشهری، حتی اگر زنان تحت درمان نازایی هم قرار نداشته باشند، دود سیگار می‌تواند نوزادی کم وزن را به آنها هدیه کند یا سبب زایمان سریعرس در این زنان شود. از نظر پژوهشگران سقط ناگهانی جنین یکی دیگر از مشکلاتی است که زنان سیگاری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. حتی اگر زنان تحت درمان نازایی هم قرار نداشته باشند، دود سیگار می‌تواند نوزادی کم وزن را به آنها هدیه کند یا سبب زایمان سریعرس در این زنان شود.

بچه‌هایتان مجرم می‌شوند

سیگار کشیدن تنها روی جسم شما و فرزندانتان اثر نمی‌گذارد. این دود مرگبار می‌تواند از فرزند دلبند شما، یک مجرم بسازد. به نقل از محققان فرزندان مادران سیگاری بیشتر از دیگر اشخاص در بزرگسالی به جرم و جنایت گرایش پیدا می‌کنند. پژوهشگران دانشگاه‌هاروارد معتقدند، فرزندان زنانی که در روز دست‌کم ۲۰ نخ سیگار می‌کشند، ۳۱ درصد بیشتر از فرزندان مادرانی که سیگاری نمی باشند مرتکب جرم شده و بازداشت می‌شوند. نه تنها این فرزندان بیشتر به سمت کارهای خلاف گرایش پیدا می‌کنند، بلکه حتی بعد از دستگیری هم ادب نمی‌شوند و بزهکاری‌هایشان را تکرار می‌کنند. بررسی‌ها می‌گوید در این زمینه، تفاوتی میان فرزندان دختر و پسر وجود ندارد و مهم‌ترین عامل تعیین نماینده، همان سیگاری بودن مادر است و این موضوع می‌تواند پرخاشگری و ناهنجاری را در آنها افزایش دهد.فرزندان زنان سیگاری بیشتر به سمت کارهای خلاف گرایش پیدا می‌کنند، بلکه حتی بعد از دستگیری هم ادب نمی‌شوند و بزهکاری‌هایشان را تکرار می‌کنند

رشد جنین تان کند می‌شود

سیگار کشیدن زنان هزار و یک ضرر دارد اما این ضرر‌ها مادران باردار را بیشتر تهدید می‌کند. از نظر پژوهشگران جنین مادران سیگاری رشدی کند‌تر از مادران دیگر دارد. به گزارش تفسیری بی‌بی‌سی، بررسی‌ها نشان می‌دهد نطفه‌های مادران سیگاری در همه مراحل رشد، چندساعت عقب‌تر از سایر نطفه‌ها می باشند. محققان می‌گویند این کند بودن، می‌تواند جنین را با اختلالات جدی و ماندگاری روبه‌رو کند و اگر مادران پیش از آنکه تصمیم به بچه‌دار شدن بگیرند، سیگار را کنار نگذارند، دیگر نمی‌توانند اثراتی که این دود روی فرزند‌شان می‌گذارد را جبران نمایند. از نظر محققان این کند شدن جنین، نه تنها بر آینده فرزند متولد شده تاثیر می‌گذارد، بلکه حتی پیش از به دنیا آمدن، می‌تواند سبب سقط جنین هم شود.

بیشتر درد می‌کشید

اگر سیگاری میباشید و تاکنون درمانی برای درد‌های گاه‌وبیگاه‌تان پیدا نکرده‌اید، پیش از مصرف هر دارویی سیگار را کنار بگذارید. زنان سیگاری بیشتر از اشخاص دیگر در معرض درد‌های مزمن عضلانی و استخوانی می باشند و تا زمانی هم که سیگار را ترک نکنند،‌ نمی‌توانند جلوی این درد کشیدن‌های همیشگی را بگیرند. از نظر پژوهشگران، مصرف دخانیات به مکانیسم‌های محافظتی طبیعی بدن آسیب می‌رساند و به همین سبب است که زنان سیگاری به نسبت غیرسیگاری‌ها، دردهای مزمن شدیدتری را تجربه می‌کنند. یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد شدت دردهای مزمن در زنانی که پیشا سیگاری بودند ۲۰ درصد، در زنانی که تفریحی سیگار می‌کشند ۶۸ درصد و در زنانی که هر روز سیگار می‌کشند تا ۱۰۴ درصد افزایش می‌یابد.

کَر می‌شوید

سیگار هیچ عضوی از بدن شما را به حال خودش رها نمی‌کند و خطراتی را برایتان به همراه می‌آورد که شاید هیچ وقت فکرش را نمی‌کردید. بررسی دیگری می‌گوید سیگار شنوایی را به مرور کم می‌کند و شما را به سمت کر شدن می‌برد. به گزارش تفسیری بی‌بی‌سی، پژوهشگران دریافته‌اند سیگار و چاقی، ۲ عامل مهم در کم شدن جریان خون گوش می باشند و بنابراین اگر یک فرد در درازمدت اضافه‌وزن داشته باشد یا با دود سیگار مواجه باشد، تخریبی برگشت‌ناپذیر در سلول‌های حسی شنوایی‌اش ایجاد می‌شود و دیر یا سریع کر می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد صدای بلند در محیط کار شایع‌ترین سبب کر شدن است و بعد از آن چاقی و سیگار در کنار هم سکوی دوم را اشغال نموده‌اند، زیرا سیگار علاوه بر تاثیرات گفته شده، مژک‌های مجرای تنفسی و گوش را هم فلج می‌کند و توانایی دفع مواد و ذرات سمی و زیان‌بار را از بین می‌برد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.