زنان شیرده و باردار روزه‌دار در وعده‌های سحر و افطار غذای کامل بخورند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در تابستان قرار گرفته و ساعات روزه‌داری طولانی‌تر است، زنان شیرده و زنان بارداری که روزه‌ می‌گیرند، علاوه بر تأمین غذای کامل در بعضی موارد از قرص‌های مکمل هم استفاده کنند.

مرم مهر آزی در گفت‌وگو با فارس به فواید روزه گرفتن اشاره کرد و گفت: نه تنها روزه‌گرفتن برای سلامت روان و جسم و جان بسیار مفید است بلکه از بزرگان نقل شده که معده مرکز هر دردی است و پرهیز از خوردن غذاهای نامناسب، اساس هر درمانی است.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده اشخاصی که به اندازه و به طور منظم غذا می‌خورند نسبت به کسانی که بیش از حد نیاز و نامنظم غذا می‌خورند، سالم‌ترند و ماه رمضان فرصت مناسبی برای تنظیم و میزان غذا خوردن است.

مهر آزی با تأکید بر اینکه به سبب روزه گرفتن انرژی کمتری وارد بدن می‌شود، افزود: این امر سبب تعدیل ذخایر انرژی به خصوص چربی‌ها و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

به گفته این متخصص تغذیه کاهش وزن سبب کاهش چربی خون و در نهایت تنظیم فشار خون می‌شود به شرط آنکه چند گروه خاص در مورد روزه گرفتن توجهی خاص داشته باشند.

مهر آزی تصریح کرد: بیمارانی که در طول روز باید مدام دارو مصرف کنند حتماً برای روزه‌داری با پزشک معالج خود مشورت کنند و با یک برنامه‌ریزی دقیق غذایی زیر نظر متخصص تغذیه روزه را آغاز کنند تا سلامتشان به خطر نیفتد.

به گفته این متخصص تغذیه، زنان باردار و شیرده به ویژه آنهایی که در ماه‌های آخر بارداری و ماه‌های اول شیردهی می باشند باید به طور خاص برای روزه‌گرفتن دقت کنند چرا که به طور معمول روزه‌داری به این اشخاص پیشنهاد نمی‌شود.

سومین دسته از آنهایی که روزه‌داری برای‌ آنها ممکن است مشکل آفرین باشد کودکانی می باشند که دچار سوء تغذیه یا تأخیر در رشد می باشند و به نقل از مهر آزی وضعیت ذخایر بدنی این کودکان برای روزه‌گرفتن باید بررسی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در تابستان قرار گرفته و ساعات روزه‌داری طولانی‌تر است به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود که برای کودکان، زنان شیرده و زنان بارداری که اصرار به روزه‌داری دارند علاوه بر تأمین غذای کامل در بعضی موارد از قرص‌های مکمل هم استفاده کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.