زنده یاد همایون خرم آخرین حلقه مکتب استاد صبا بود/ «رسوای زمانه» ماحصل تفکر و احساسات استاد خرم است

۳۰م دیماه ،

علیرضا قربانی عنوان کرد:

سینما پرس- گروه هفت هنر/خواننده آلبوم موسیقی «رسوای زمانه» به آهنگسازی هنرمند فقید همایون خرم در مورد این بزرگ مرد موسیقی ایران گفت: که هنوز هم با گذشت چندین سال از خلق این اثر همچنان جزو آثار پرفروش و ماندگار این هنرمند محسوب می گردد، اثری که ماحصل تفکر و احساسات و پشتوانه فکری همایون خرم است.

علیرضا قربانی خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: آلبوم «رسوای زمانه» آخرین آلبوم با کلام استاد همایون خرم بعد از انقلاب بود. یکی از کارهای ایشان «تنها ماندم» با صدای محمد اصفهانی و دیگری «رسوای زمانه» بود که هنوز هم با گذشت چندین سال از خلق این اثر همچنان جزو آثار پرفروش و ماندگار این هنرمند محسوب می گردد، اثری که ماحصل تفکر و احساسات و پشتوانه فکری همایون خرم است.

وی افزود: زنده یاد خرم را از دو بعد می توان بررسی کرد؛ یک بعد همان بعد شخصیتی و اخلاقی ایشان بود که بدون تعارف جزو موزیسین های اخلاق مدار محسوب می گردد تا جایی که در بسیار جاها تاکید داشت اخلاق از قانون فراتر عمل می کند. وی جزو بزرگان و اساتید نسل قدیمی تر موزیسین هایی بود که همه اخلاق مدار بودند و برآن تاکید می کردند.

این خواننده تصریح کرد: استاد خرم بسیار متواضع بود و سلک و مسلک درویش منشانه داشت. تواضع و فروتنی و خشوع وی مثال زدنی ست، وی در برخوردهای اجتماعی مهربان و با اخلاق بود، چه با مردم و چه با هنرمندان و اساتید، تواضعی که سبب درس گرفتن من و بسیار از دوستان بوده است.

وی ادامه داد: بعد دیگر سابقه هنر یو کاری ایشان است، وی از بعد مسائل هنری و موسیقی دارای جایگاه فوق العاده ای بوده است تاجایی که روزگا رو مادر دهر کمتر امثال وی را به خود دیده و خواهد دید. ایشان و استاد تجویدی جزو اساتید و دردانگان موسیقی ایرانی بودند نا جایی که حتی کسانی که موسیقی را نمی شناختند و با آن آشنایی نداشتند این بزرگان را شناخته و از شنیدن آثارشان لذت می برند.
اینکه هنرمندی بیاید و تعداد بسیاری ملودی و تصنیف خلق کند که در میان تمام ایرانیان دنیا فراگیر باشد کار کوچکی نیست. تمام ایرانیان در دنیا از آثار این هنرمند بهره می برند و هنر ایشان برای همه فراگیر است.

قربانی یادآور شد: یک تعداد قابل توجهی آثار که از میان آن ها می توانم «غوغای ستارگان»، «رسوای زمانه»، «پاییز» و… را نام ببرم که هر کدام سابقه درخشانی دارند که نسل های مختلف با آن ها عاشق شده اند و زندگی کرده اند.

خواننده آلبوم «حریق خزان» در پایان خاطر نشان کرد: به هر جهت در مکتب کسانی که نزد استاد صبا کار می کردند، همایون خرم آخرین حلقه کسانی بود که از ایشان آموختند. فقدان این هنرمند بزرگ تلخ است و تاکید می کنم که مادر دهر دیگر چنین ستاره ای را به خود نخواهد دید.

انتهای پیام/ص

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۴۰۲۱۴


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.