زن در حوزه اشتغال و تحصیل فضای کاملا امنی ندارد

بعد از گذشت دو سال،‌ طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به مانند یک آرمان برای انسان‌های متدین باقی مانده است.

خطیب جمعه مشهد گفت: عفاف و حجاب مساله اصلی و محوری زندگی اجتماعی ماست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، ‌آیت‌الله “سید‌احمدعلم‌الهدی” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد اظهار داشت: سی و سه سال از انقلاب پیروزمند ما می‌گذرد اما در درون اجتماع ما زن در حوزه اشتغال و تحصیل فضای کاملا امنی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: می‌گوییم باید از استعدادهای زن مسلمان در سازندگی اجتماعی، ‌سیاسی‌ و فرهنگی استفاده کنیم اما در عرصه اشتغال و تحصیل، فضایی با امنیت کامل برای زن‌های ما وجود ندارد. زن مسلمان باید وقتی در فضای تحصیل و شغل وارد می‌شود یقین کند که در بهره‌برداری جنسی مردی قرار نمی‌گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: در دولت، یک وزیر غیرتمند گفت که باید در دانشگاه‌ها بین دختران و پسران تفکیک جنسیتی اتفاق بیفتد، اما یک عده در برابرش موضع گرفتند و بعد از گذشت دو سال،‌ طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به مانند یک آرمان برای انسان‌های متدین باقی مانده است.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: آن کسی که فضا را به‌هم می‌زند، دختر بی‌حجاب و آلوده در محیط دانشگاه و فضای کار است. این دختر وقتی ترویج هرزگی می‌کند و تحریک کننده جوان‌هاست، آرامش همه دختران باحجاب را هم به‌هم می‌زند.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.