زیر گنبد کبود به روی صحنه رفت

همچنین، نمایش “زیر گنبد کبود” از ۳ تا ۲۲ مهر در فرهنگسرای فردوس همه روزه ساعت ۱۷ میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

فانون- نمایش عروسکی زیر گنبد کبود به نویسندگی و کارگردانی “مهرداد قرآن کیش” همزمان با فصل بازگشایی مدارس در فرهنگسرای فردوس به روی صحنه رفت.

“مهرداد قرآن کیش” نویسنده و کارگردان تئاتر کودک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نمایش زیر گنبد کبود همچون کارهای گذشته ام با بهره گیری از کتاب “کلیله و دمنه” و داستان های آموزنده آن آماده اجرا کرده ام.

وی در خصوص دلیل انتخاب کتاب “کلیله و دمنه” برای نگارش نمایش نامه اش گفت: به دلیل اینکه این کتاب از داستان های آموزنده و پند آموز برخوردار است ترجیح دادم که از کتاب “کلیله و دمنه” استفاده کنم.

قرآن کیش در ادامه افزود: در این نمایش از شیوه عروسک های بونراکو و ماپت استفاده شده است و در برخی صحنه ها نیز از تکنیک سایه بهره گرفته ام.

این نویسنده و کارگردان در مورد داستان نمایش زیر گنبد کبود، اظهار داشت: زیر گنبد کبود ماجرای ماری است که هوس خوردن جوجه کلاغ را می کند و در ادامه مشکل بزرگی پیش می آید که در ادامه با کمک حیوانات جنگل (گرگ، شیر، شغال) این مشکل حل می شود.

قرآن کیش در خصوص عوامل این نمایش خاطرنشان کرد: از عوامل این نمایش می توان به “نیلوفر ابراهیمی”، “پیمان کلانتری”، “محیا سالاری”، “پریا رضایی”، “سامان فرشیدنیا” (عروسک گردان)، “ابراهیم حسن زاده” (آهنگ ساز) اشاره کرد.

همچنین، نمایش “زیر گنبد کبود” از ۳ تا ۲۲ مهر در فرهنگسرای فردوس همه روزه ساعت ۱۷ میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

گفتنی است، مهرداد قرآن کیش فارغ التحصیل رشته نمایش است و تاکنون نمایش های “آدم آهنی”، “موش کوچولو”، “قوز بالا قوز” را در کارنامه هنری خود دارد.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.