ساختار باشگاه‌داری در ایران اصولی نیست‌

جام جم آنلاین: عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در اکثر مواقع خلاف انتظار بوده است، این که چرا پرسپولیس در عرصه آسیا با وجود استقبال پرشور هوادارانش نتوانسته سد ناکامی‌ها را بشکند سوالی است که برای پیدا کردن پاسخ آن به سراغ بیژن ذوالفقار‌نسب و محمدرضا زادمهر رفتیم.

بیژن ذوالفقارنسب، مهم‌ترین عامل ناکامی پرسپولیس و سایر نمایندگان فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را تفاوت سطح فوتبال لیگ کشورهای صاحب‌نام در آسیا در‌مقایسه با ایران می‌داند و به «جام‌جم» می‌گوید: ساختار و نظام باشگاهداری در کشور ما روی اصول نیست. پرسپولیس هم از این قاعده مستثنا نیست. باشگاه‌های ما اکثرا با بودجه‌های محدود و دولتی اداره می‌شوند در حالی که تمام تیم‌هایی که در آسیا نتایج خوبی می‌گیرند و تا مراحل بالا پیش می‌روند به دلیل امکانات مالی بهتر و بیشتر از سطح کیفی فوتبالی بالاتر برخوردارند و اصلا با تیم‌های ایرانی قابل مقایسه نیستند.

وی با اشاره به وضعیت پرسپولیس در سالی که گذشت خاطرنشان کرد: ممکن است امکانات پایه را داشته باشیم مثل پرسپولیس که خوب شروع کرد، اما وقتی به دیدارهای حساس با شرایط حرفه‌ای رسید کمبود همیشگی را احساس کرد، در بیشتر مواقع امکانات و حرفه‌ای‌گری تیم‌های حریف نمایندگان ایران عامل برتری آنهاست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.