ساختمان‎های فاقد شناسنامه فنی و ملکی پایان کار نمی‌گیرند

۱۹خردادماه،

http://www.bananews.ir/رییس نظام مهندسی ساختمان زنجان، گفت: نظام مهندسی ساختمان زنجان، یکی از نظام‎های مهندسی پیشرو در زمینه صدور شناسنامه فنی و ملکی است اما به ساختمان‎های فاقد شناسنامه فنی و ملکی، پایان‌کار داده نمی‌شود.

به گزارش احد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر تصریح کرد: از سال ۷۴ اخذ شناسنامه‎ فنی و ملکی در ساختمان‎ها طبق قانون، اجباری است اما این کار به صورت جدی صورت نمی‎گرفت تا اینکه از سال قبل برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجباری شدن اخذ شناسنامه فنی و ملکی انجام شد و اخذ این شناسنامه برای ساختمان‎ها به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اخذ شناسنامه فنی و ملکی دارای مزایای بسیاری است، افزود: از مزایای اخذ این شناسنامه می‎توان به مشخص بودن همه مهندسان طراح و ناظران ساختمانی، مشخص شدن همه مشخصات ساختمان و تشویق کارفرمایان به ساخت ساختمان با کیفیت بالا اشاره کرد.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: با اخذ شناسنامه فنی و ملکی و نیز مطالعه این شناسانامه می‌توان برنامه‎ریزی کلی در مورد نحوه ساخت، کیفیت نوع مصالح و برنامه‎ریزی کلی ساختمان کشوری را انجام داد. همچنین سبب تشویق سازندگان به ساختن خانه‎ها با مصالح با کیفیت و قیمت مناسب می‌شود.

محمدی با اشاره به تعداد شناسنامه‎های صادر شده در زنجان، اظهار کرد: هم‌اکنون صدور این شناسنامه‌‎ها در زنجان به صورت دیجیتالی است و تقریبا تاکنون تعداد ۳۰۰ شناسنامه فنی و ملکی در استان صادر شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان در ادامه، گفت: سال قبل عدم اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، ضمانت اجرایی نداشت، ولی امسال اگر برای ساختمان‌ها این شناسنامه اخذ نشود، پایان‌کار نیز به متقاضیان داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‎‌های صورت گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: شناسنامه فنی و ملکی، از بهمن‌ماه سال قبل صادر می‌شود و در این زمینه اطلاع‌رسانی‎های لازم به مهندسان، اعضا و کارفرمایان داده شده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.