ساخت انیمیشن های مذهبی پاسخی به هتک حرمت به مقدسات

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نیاز به ساخت انیمیشن ها با رویکرد مذهبی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حمله به مقدسات اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

علی لطفی، کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص نیاز به ساخت انیمیشن های مذهبی گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حمله به مقدسات اسلامی نیاز به کارهایی با رویکرد مذهبی بیش از پیش احساس می شود.
وی در خصوص ساخت انیمیشن با مضمون “حضرت محمد (ص)”، اظهار داشت: چهار قسمت از مجموعه داستان راستان به نام های “سخانه”، “همسایه”، “ثمره سفر طائف” و “شتردوانی” و همچنین انیمیشن “گنج نامه” با محوریت اصول دین برای کودکان به سفارش مرکز پویانمایی صبا در حال ساخت است.
وی در خصوص اینکه باید به چه دوره ای از زندگی پیامبر پرداخته شود، عنوان کرد: تمامی دوران زندگی پیامبر (ص) برای ما راه گشای سعادت است چون زندگی پربرکت حضرت رسول پیام های زیادی برای ما دارد و یکی از این پیام ها می‌تواند این باشد که برای رسیدن به پیروزی باید تلاش کرد و در مقابل سختی ها صبور بود که پرداختن به این موضوع از زندگی پیامبر بسیار خوب است.
لطفی ادامه داد: حال که در گوشه ای از دنیا توهین به مقدسات اسلام شروع شده ما نیز باید چهره واقعی اسلام و پیامبران را به تمام دنیا نشان دهیم.
وی تصریح کرد: کارهای مذهبی رسالت سنگینی بر دوش فیلم سازان می گذارد و ساخت چنین کارهایی نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری دارد.
وی در خصوص روند تولید انیمیشن در کشور؛ اظهار داشت: در حال حاضر مدیریت رسانه رویکرد خوبی به کارهای انیمیشن دارد و با اختصاص بودجه کافی و راه اندازی شبکه پویا و نمایش، ساخت انیمیشن های بومی در کشور روند بهتری پیدا کرده اند.
گفتنی است؛علی لطفی، کارگردان فیلم “سرزمین جذاب” و یکی از اولین فیلم های سینمایی نگاتیو ۳۵ میلیمتری انیمیشن ایران و همچنین موفق به دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر سی ام و برنده جوایز متعدد از جشنواره های داخلی و خارجی است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.