ساخت تلفن همراه برای کم‌درآمدها از سوی اچ‌تی‌سی

۱۸ام بهمن ، موبنا- شرکت تایوانی HTC اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت هوشمند ویژه بازارهای نوظهور است.

شرکت تایوانی HTC اعلام کرده که قصد دارد روی بازارهای نوظهور متمرکز شده و قصد دارد گوشی‌های ارزان‌قیمتی برای بازارهایی همچون چین بسازد تا سهم خود را در بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا افزایش دهد.

این اقدام شرکت اچ‌تی‌سی به منظور رقابت با آی‌فون اپل و گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ صورت می‌گیرد.

ا‌چ‌تی‌سی انتظار میزان درآمدش در طول سه ماهه ابتدایی امسال با کاهش روبه‌رو ‌شود و پیش‌بینی می‌شود این درآمد نسبت به سه ماهه قبل با ۱۷ درصد کاهش همراه باشد.
HTC پس از حکمرانی اپل و سامسونگ با عرضه گوشی‌های هوشمند از نیمه دوم سال ۲۰۱۱ بخش بزرگی از سهم خود را از دست داد.

چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست و میدان رقابت بزرگی برای تولیدکننندگان گوشی‌های هوشمند که هنوز هم ضریب‌نفوذ کمی در این بازار دارد به شمار می‌رود.

هم‌اکنون کاربران چینی روی خرید گوشی‌های هوشمند متوسط به پیشرفته متمرکز شده‌اند که قیمت‌های مناسبی دارند. بر این اساس انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی گوشی‌های تازهش را در بازار چین با زبان محلی این کشور ارایه کند.

شرکت اچ‌تی‌سی مخفف High -Tech Computer در سال ۱۹۹۷ در تایوان تاسیس شد و هم‌اکنون با بیش از دوازده هزار کارمند در زمینه ساخت تلفن‌های همراه هوشمند فعالیت می‌کند.
گوشی‌هایی که این شرکت تولید می‌کند دارای سیستم‌عامل آندروید، ویندوز موبایل و ویندوزفون ۷ است. این شرکت پیشتر به ساخت کامپیوترهای نوت‌بوک مشغول بود اما از سال ۱۹۹۸ وارد بازار گوشی‌های هوشمند و لمسی شد.

اولین تلفن همراه هوشمند شرکت اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و یکی از اولین گوشی‌های لمسی دنیا محسوب می‌شد.

این شرکت سابقه طولانی در تولید گوشی‌های هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز موبایل دارد. اولین تلفن همراه شرکت اچ‌تی‌سی برپایه این سیستم عامل در سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد. همچنین اولین تلفن همراه ۳G برپایه ویندوز موبایل توسط این شرکت تولید شد.

شرکت اچ‌تی‌سی سال ۲۰۰۸ اولین تلفن همراه مجهز به سیستم عامل آندروید را به نام HTC Dream معرفی کرد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.