ساخت سلاح اتمی حرام است

جام جم آنلاین: آیت الله جوادی آملی گفت: ساخت سلاح اتمی از آنجایی که عامل کشتار جمعی می باشد، حرام است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، ‌هیچ گاه در برابر ظلم، سر خم نمی‌کند و این چیزی است که از قرآن و عترت به ما رسیده است.

این مرجع تقلید در درس اخلاق خود در جمع طلاب و دانشجویان، با اشاره به روایتی از حضرت صدیقه کبری(س) اظهار داشت: بر اساس روایتی از این بانو، اگر انسان خالص‌ترین عمل خود را به پیشگاه خدا تقدیم کند، خدا نیز بهترین مصلحت را به او می‌دهد.

وی با بیان این که عمل بدون عامل، بالا نمی‌رود، افزود: با توجه به این که اخلاق بدون متخلق، عقاید بدون معتقد و عمل نیز بدون عامل نیست، بنابراین، عمل انسان بالا می‌رود و خود انسان را نیز به بالا می برد.

جوادی آملی قرب الی الله را بالاترین مقام انسان در رسیدن به کمال معرفی کرد و گفت: این که گفته می‌شود انسان به قرب الهی برسد، به معنی دوری خدا از او نیست، بلکه از نظر معنوی، به معنای دور بودن انسان از خداست که باید با اعمال صالح تلاش کند تا به خدا نزدیک شود.

وی افزود: هرچه انسان از نظر معنوی خودرا تقویت کند، نسبت به خدا نیز بصیر شده و بیشتر خدا را می‌بیند؛ زمانی که تمامی پرده‌ها از چشمان انسان کنار رود، انسان به قرب خدا می‌رسد. بنابراین، انسان از خدا دور نیست، بلکه اعمال او موجب می‌شود بصیرت او از بین برود و گمان کند که از خدا دور است.

جوادی آملی در ادامه به سی و ششمین نامه حضرت علی‌(ع) در نهج‌البلاغه که به عقیل نوشته‌اند اشاره و اظهار کرد: در زمان حاکمیت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، عده‌ای از امویان، به دنبال غارت حکومت اسلامی بودند که حضرت علی(ع) با اعزام نیرویی، موجب فرار آنها شد و پس از این ماجرا به عقیل، ماجرا را می‌گوید و به او تأکید می‌کند که ما هرگز در برابر ظلم کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به این که هیچ ملتی زیر بار زور نمی‌رود، مگر ملتی که فرومایه باشد،‌ادامه داد: این که مشاهده می‌شود جمهوری اسلامی ایران‌ هیچ‌گاه در برابر ظلم، سر خم نمی‌کند، چیزی است که از قرآن و عترت به ما رسیده است.

” ساخت سلاح اتمی از آنجائی که عامل کشتار جمعی است، حرام است، ‌همچنین ساخت دیگر سلاح‌های تهاجمی نیز جایز نیست،‌ چون در دراز مدت می‌تواند انسان‌های زیادی را بکشد، ولی ضرورت، انسان را وادار می‌کند که خود را در برابر دنیای مهاجم حفظ کند.”

وی در ادامه به ستم‌های وارد شده به حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و بیان کرد: ظلم‌های زیادی به این بانو شد که از جمله آنها می‌توان سوزاندن درب خانه حضرت، غصب فدک و… اشاره نمود، ولی آنچه که دشمن به دنبال او بود، به انزوا کشاندن حضرت بود که بالاترین ظلم بود.

این مرجع تقلید افزود: این نشان می‌دهد که علاوه بر حمایت‌های این بانو از ولایت،‌ جایگاه خود ایشان نیز جایگاه بالایی بود که دشمن به دنبال به انزوا درآوردن آن بود. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.