مؤسسین سازمان‌های مبارزه با سلاح شیمیایی تولیدکنندگان اصلی آن می باشند

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به استفاده غرب از سلاح‌های شیمیایی در منطقه علیه سایر کشورها، گفت: : متاسفانه کشورهایی که خود مؤسس سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی می باشند به تولید و تکثیر سلاح‌های شیمیایی و اتمی علیه جوامع مختلف می‌پردازند.

“نوذر شفیعی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با بیان اینکه امروزه سلاح‌های شیمیایی به صورت قانونی و غیر قانونی علیه انسان‌های بیگناه به کار گرفته می‌شود، گفت: استفاده از سلاح‌های شیمیایی امری مذبوح و ناپسند بوده لذا کاربرد آن توسط هر شخص باید محکوم شود.
 
وی با تاکید براینکه سازمان‌های بین‌المللی همواره استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه کشورهای منطقه را ممنوع و خلاف موازین بین‌المللی اعلام می‌کنند، افزود: متاسفانه کشورهایی که خود مؤسس سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی می باشند، به تولید و تکثیر سلاح‌های شیمیایی و اتمی علیه جوامع مختلف می‌پردازند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به بحران داخلی سوریه و تنش‌های اخیر در عراق، خاطر نشان کرد: قدرت‌های بزرگ در منطقه که خود را مدعی حقوق بشر دانسته و همچنین هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را منع می‌کنند  به استفاده از این سلاح‌های کشنده و شیمیایی در جنگ‌های داخلی کشورهای منطقه همچون سوریه و عراق پرداخته و آن را علیه مردم بی‌گناه به کار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.