ساخت کتابخانه جدید وراوینی در زمین ۱۸۰۰ مترمربعی/ مناقشه حقوقی حل شد

صادق فرهمند مدیر کل کتابخانه‌های اردبیل درباره پرونده قضایی کتابخانه سعدالدین وراوینی در مشکین شهر به خبرنگار مهر گفت: مساله حقوقی کتابخانه سعدالدین وراوینی به طور کامل حل شده و خوشبختانه رای دادگاه هم به نفع ما بود. گرچه کتابخانه ۴۲ ساله وراوینی تخریب شد ولی ما توانستیم برای ساخت کتابخانه‌ جدید زمین مناسبی بگیریم.

وی ادامه داد: حکم قطعی قضایی به نفع ما صادر شده و بر اساس آن زمینی با مساحت ۱۸۰۰ مترمربع در اختیارمان قرار گرفته که در نظر داریم یک کتابخانه بزرگ و مجهز در آن بسازیم همچنین سند مالکیت ۲ مغازه نیز به نام کتابخانه ثبت خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های اردبیل درباره سرنوشت ساختمان قدیمی که تخریب شد و زمین آن نیز توضیح داد: ساختمان قدیمی که دیگر تخریب شده ولی زمین آن محل مناقشه بود که ما با چند کارشناس مشورت کردیم و نظر آنها این بود که زمین کتابخانه قدیمی در محله بسیار شلوغی است که اطراف آن هم مراکز تجاری هستند و دیگر چندان برای کتابخانه مناسب نیست به همین دلیل ما رضایت دادیم که زمینی در جای دیگر بگیریم.

فرهمند افزود: همچنین در سند آن قید شده بود که باید بهره‌برداری فرهنگی از آن بشود و نمی‌شد تغییر کاربری داد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم دو باب مغازه و زمین ۱۸۰۰ مترمربعی را بگیریم. زمین جدید جای مناسبی برای ساخت کتابخانه دارد و در حال حاضر هم ما در ساختمانی به مساحت ۶۰۰ مترمربع کتابخانه خود را دایر کرده‌ایم.

به گفته وی، طرح ساخت کتابخانه جدید به زودی آماده و برای ساخت و اجرا ارائه می‌شود.

پرونده کتابخانه قدیمی سعدالدین وراوینی از آنجا گشوده شد که شهرداری شهر اقدام به تخریب این کتابخانه کرد و ما به ازای آن یک کتابخانه در نقطه دیگری از شهر در اختیار اداره کل کتابخانه شهر قرار داد. همین مساله باعث شد که دعوایی حقوقی بین دست اندرکاران اداره کل کتابخانه‌های اردبیل و شهرداری شهر پیش آید که در نهایت این پرونده به نفع اداره کل کتابخانه‌های اردبیل بسته شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.