ساخت۱۱۱ مجتمع جمع آوری بهداشتی فاضلاب در مناطق روستایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورخبر داد:

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از ساخت۱۱۱ مجتمع جمع آوری بهداشتی فاضلاب در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا جانباز که به منظور بررسی وضع تامین آب در مناطق برفگیر شمال کشور  به این مناطق سفر کرده است،‌ اظهار داشت:‌ پس از بارش بی سابقه برف و قطعی برق و در پی آن قطعی آب، بیش از ۱۵ هزار بطری آب میان مردم غرب مازندران توزیع شد و ۳۲ هزار بطری آب دیگر نیز از استان های معین به این مناطق ارسال شده است.

وی با قدردانی از تلاش اشخاصی که از ابتدای آغاز بارش برف سنگین، برای رفع مشکلات پیش آمده در مناطق برفگیر حضور یافته اند ، گفت : با تلاش های شبانه روزی،‌ مشکلات کم کم در حال برطرف شدن است.

جانباز سپس با اشاره به تصفیه خانه آب رامسر گفت: این طرح تصفیه خانه را در سال ۹۳ اجرایی خواهیم کرد و هزینه آن از محل اعتبار متمرکز پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب همچنین با اشاره به شاخص ۷۷٫۴ درصدی بهره مندی جمعیت روستایی کشور از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی افزود: متاسفانه شاخص بهره مندی آب روستایی در مازندران ۶۸ درصد و پایین تر از میانگین کشوری است و تلاش خواهیم کرد تا این شاخص را ارتقا دهیم.

وی شاخص بهره مندی جمعیت روستایی کشور از خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب را پنج درصد اعلام کرد و گفت: در بحث فاضلاب روستایی کار زیادی صورت نگرفته اما در حال حاضر ساخت  ۱۱۱ مجتمع فاضلاب روستایی در دست اجراست که ۵۸ روستا از اعتبار بانک توسعه اسلامی برخوردار خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.