سارا پیلین: تجربه کاندولیزا رایس بیشتر از اوباماست

سارا پیلین گفت : رایس تجریه بیشتری از رئیس جمهور فعلی آمریکا دارد و اگر جمهوریخواهان بتوانند در انتخابات سال جاری کاخ سفید را فتح کنند، وی می تواند یک معاون اول شگفت انگیز برای میت رامنی باشد.

چهره مونث خبرساز جمهوریخواهان آمریکا در اظهارتی به دفاع از همجنس خود برخاست و گفت: رایس یک معاون قوی برای میت رامنی می تواند باشد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، “سارا پیلین” که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ به عنوان معاون “جان مک کین” نامزد جمهوریخواهان آمریکا انتخاب شده بود در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت : تجربیات “کاندولیزا رایس” بیشتر از “باراک اوباما”ست و مطمئنا وی می تواند یک معاون قوی برای رئیس جمهور باشد.

این اظهارات پیلین در پی انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال انتخاب رایس به عنوان معاون اول “میت رامنی” نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات سال جاری ایراد شد.

فرماندار سابق آلاسکا در ادامه گفت : رایس تجریه بیشتری از رئیس جمهور فعلی آمریکا دارد و اگر جمهوریخواهان بتوانند در انتخابات سال جاری کاخ سفید را فتح کنند، وی می تواند یک معاون اول شگفت انگیز برای رئیس جمهور باشد.

به نوشته گاردین، موضوع انتخاب رایس به عنوان معاون اول رامنی، برای اولین بار از سوی سایت Drudge Report که متعلق به محافظه کاران آمریکاست مطرح شد و بعد از آن دیگر سایت های متعلق به محافظه کار نیز این مطلب را تائید کرده بودند.

به نوشته دیلی تلگراف، رایس به عنوان یک زن سیاه پوست می تواند تصویر موجود از جمهوریخواهان در ذهن مردم امریکا را که گمان می کنند زنان سفید پوست بر حزب جمهوریخواه حاکمیت دارند را بهبود ببخشد و در صورت انتخاب به عنوان معاون رئیس جمهور تجربه را با خود به کاخ سفید بیاورد.

اما بر سر انتخاب رایس بحث های زیادی در میان جمهوریخواهان درگرفته و این انتخاب موافقان و مخالفان زیادی را دارد. اولین مخالف سرسخت این موضوع خود رایس است که اعلام کرده هیچ تمایلی برای احراز پست دولتی ندارد.

برخی دیگر از چهره های جمهوریخواه از جمله “ریچارد لند” رئیس کمیسیون آزادی های مذهبی آمریکا نیز با انتخاب رایس به عنوان معاون رئیس جمهور مخالفت کرده اند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.