سارکوزی نفس های آخر را می کشد؟

نظرسنجی ها حاکی از آن است که بیشتر فرانسوی ها به نامزد سوسیالیست رای داده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی محمد بلوط خبرنگار این شبکه در پاریس در گفتگویی درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و استقبال مردم از آن گفت: استقبال از انتخابات در این دوره از انتخابات در مقایسه با دور دوم انتخابات سال دو هزار و هفت بسیار کمتر است. امروز سی درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات تا ظهر در انتخابات شرکت کرده اند حال آن که درانتخابات گذشته سی و چهار درصد از مردم تا ظهر در انتخابات شرکت کرده بودند.
وی در ادامه با اشاره به این که پیروزی نیکلا سارکوزی در انتخابات امروز محل تردید است افزود: خودداری مردم از شرکت در انتخابات به زیان سارکوزی خواهد بود. موسسه های نظرسنجی پیش از آغاز انتخابات پیش بینی کرده بودند که شمار زیادی از مردم به اولاند رای بدهند و سه موسسه اصلی نظرسنجی در فرانسه ظهر امروز اعلام کردند پنجاه و سه درصد از فرانسوی ها به اولاند رای داده اند. هر چند این نتیجه قابل پیش بینی بود اما بهتر است تا برای اطلاع از نتایج اولیه انتخابات تا ساعت هشت شب به وقت پاریس صبر کنیم.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علت امتناع مارین لوپن از رای دادن به سارکوزی و این که آیا این اقدام وی تاثیری خواهد داشت گفت: مارین لوپن با خودداری از سوق دادن شش میلیون رای خود به سمت سارکوزی استراتژی مشخصی را دنبال کرد. وی رقابت کنونی بین جناح های چپ و راست را رقابت و نزاعی ایدئولوژیک نمی داند بنابراین برای وی مهم نیست که فرانسوا اولاند پیروز شود و پنج سال رهبری فرانسه را به دست بگیرد بلکه هدف اصلی مارین لوپن این است که جناح و حزب سارکوزی و جناح راست سنتی فرانسه را به شکست بکشاند زیرا شکست سارکوزی باعث انزوای وی یا خروج او از عرصه سیاسی می شود و این امر به بازسازی ساختار جناح راست سنتی فرانسه می شود و لوپن با تکیه به آرائی که به دست آورده است و مشروعیتی که این آراء برای وی به دنبال داشته است ادعای رهبری بخش مهمی از جناح راست فرانسه را داشته باشد. بر این اساس مارین لوپن امیدوار است جناح راست افراطی به یک حزبی راستگرا مثل هر حزب دیگری تبدیل شود و در عرصه سیاسی فرانسه شرکت داشته باشد و وارد موسسه های حکومتی فرانسه شود.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.