سازمان فضایی: دانشگاه شریف در خصوص شریف‌ست تخلف کرده!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

ماهواره شریف ست که قرار بود امروز تحویل سازمان فضایی شود از طرف این سازمان لغو شد.
 
ماهواره شریف ست که از سوی دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده است قرار بود امروز برای پرتاب به سازمان فضایی تحویل داده شود که از سوی این دانشگاه کنسل اعلام شد.
 
این دانشگاه در خصوص لغو این برنامه یادآور شدند که این برنامه به صورت یکطرفه از سوی سازمان فضایی لغو شده است.
 
زمان برگزاری مراسم تحویل ماهواره شریف ست به سازمان فضایی ایران ساعت ۱۴ اعلام شده بود.
 
به گفته دکتر رضا روستا آزاد- رئیس دانشگاه صنعتی شریف ماهواره شریف‌ست با ماهواره‌بر بومی سفیر یک ـ بی به فضا پرتاب می‌شود و قرار است این ماهواره پس از پرتاب در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گیرد.
 
وی دربارهٔ ویژگی‌های این ماهواره گفت: وزن ماهواره دانشجویی شریف‌ست کمتر از ۵۰ کیلوگرم است و به منظور طراحی و ساخت آن فعالیت‌های دقیق علمی و پژوهشی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف انجام شده است.
 
روستا آزاد با تاکید بر اینکه این ماهواره مجهز به دوربین تصویربرداری است، ادامه داد:این ماهواره قادر به تصویربرداری با کیفیت رنگی مناسب، وضوح بالا و کمتر از ۱۰ متر است و با کد کردن به زمین داده‌های به دست آمده را مخابره می کند.
 
از سوی دیگر به دنبال پیگیری مهر از سازمان فضایی، روابط عمومی این سازمان اعلام کرد: بنا نبود ماهواره ای تحویل سازمان شود.
 
دکتر منوچهر فیروزکوهی – مدیر روابط عمومی سازمان فضایی ایران در ادامه افزود: کار این ماهواره هنوز آماده نیست و به اتمام نرسیده است. دانشگاه در زمینه اطلاع رسانی تخلف کرده است و هیچگونه مکاتبه ای در این زمینه با سازمان نشده است.
 
به گزارش مهر، پیش از این دانشگاه شریف از رونمایی و آماده بودن ماهواره شریف ست خبر داده بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.