سازنده واقعی فیلم توهین به پیامبر (ص)

در حالیکه تظاهرات علیه فیلم توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) در چند کشور اسلامی همچنان ادامه دارد، منابع خبری گفته‌اند که پلیس آمریکا سازنده “واقعی” این فیلم را یافته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، تعدادی از خبرگزاری‌ها با انتشار این خبر که ماموران پلیس ایالت کالیفرنیا در آمریکا به خانه فردی که به دلیل ارتکاب جرایم مالی شامل کلاهبرداری از بانک به مجازات تعلیقی محکوم شده بود، مراجعه و با او گفتگو کرده‌اند، افزوده‌اند که این شخص عامل اصلی ساخت و انتشار بخشی از “بی گناهی مسلمانان” است.

این شخص پنجاه و پنج ساله، در اصل از مسیحیان قبطی مصری است و در جنوب کالیفرنیا سکونت دارد و از او با نام ناکولا (یا نقوله) باسلی نام برده شده است.

به گزارش شبکه بی.بی.سی، پس از انتشار بخشی از فیلم در یوتیوب، از فردی به نام سام باسیلی، آمریکایی اسرائیلی تبار، به عنوان سازنده فیلم نام برده شد اما تحقیقات بعدی نشان داد که این اسم جعلی است.

برخی منابع گفته‌اند احتمالا خبرگزاری‌ها در تماس قبلی با “سام باسیلی، در واقع با نقوله باسلی صحبت کرده‌‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس، مدارک قضایی دادگاه فدرال در کالیفرنیا حاکی از آن است که هنگام پیگیرد قضایی این شخص در سال ۲۰۱۰، مشخص شد که وی از اسامی جعلی متعددی استفاده می‌کرده است.

گفته می‌شود این فرد به جرم کلاهبرداری مالی به یک دوره کوتاه زندان و همچنین پنج سال حبس تعلیقی محکوم و پس از گذراندن محکومیت قطعی خود، سال گذشته آزاد شد و در حال حاضر، از آزادی مشروط استفاده می‌کند.

ظاهرا نقوله باسلی ساختن فیلم را انکار کرده اما به گفته برخی منابع خبری، پلیس کالیفرنیا معتقد است که او سازنده این فیلم است و تصاویری که از ورود و خروج پلیس از محل سکونت او انتشار یافته نشان می‌دهد که در ورودی این خانه شبیه دری است که در یکی از صحنه‌های فیلم دیده می‌شود.

با این همه، سخنگوی پلیس کالیفرنیا از تایید اینکه این فرد همان سازنده فیلم است خودداری ورزیده و تنها گفته است که “وظیفه ما حفظ امنیت همه کسانی است که به حفاظت پلیس نیاز دارند.”

انتشار این فیلم به تظاهرات گسترده و گاه خشونت آمیز ضد آمریکایی در شماری از کشورهای اسلامی منجر شده و تلفاتی را هم در پی داشته است.

مقامات آمریکایی محتوای این فیلم را محکوم کرده و روز گذشته، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا آن را منزجر کننده خواند.

با این همه، از آنجا که قانون اساسی و قوانین مدنی آمریکا آزادی بیان را تضمین و دخالت دولت در این زمینه را ممنوع کرده اند، دولت آمریکا امکان جلوگیری از انتشار این فیلم یا مجازات سازنده آن را ندارد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۷۶ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , ضداسلامی, فیلم اهانت‌آمیز ضداسلامی, فیلم ضداسلامی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. زهرا مختاری:

    مرگ بر آمریکا
    مرگ بر اسرائیل
    مرگ بر صهیونیزم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.