ساعت به ساعت هواشناسی

جام جم آنلاین: همیشه برای اطلاع از وضعیت هوا، پیش‌بینی‌های مختلف را رصد می‌کنیم و هیچ گاه نیز نمی‌توانیم از شرایط دقیق آب و هوا اطلاع یابیم، این مشکل در سفرهای درون‌شهری بیشتر خودش را نشان می‌دهد، برای مثال بسیار پیش می‌آید که در پیش‌بینی آب و هوای روز به جملاتی از این دست برخورد کنیم: هوای نیمه‌ابری تا تمام ابری همراه با احتمال بارش پراکنده و رعد و برق!

در شرایطی اینچنینی چگونه می‌فهمیم که این اتفاقات در چه ساعتی رخ می‌دهد، ممکن است که بارش پراکنده یاد شده در ساعت ۱۱ شب انجام شود و شما در تمام روز چتر خود را به عنوان یک بار اضافه به همراه ببرید، از طرف دیگر در طول سفرهای طولانی زمینی این مشکل بیش از پیش به چشم می‌آید.

بررسی سایت‌های هواشناسی یا گوش دادن به اخبار هواشناسی تنها چشم‌اندازی از وضعیت روز را به شما ارائه می‌کند، در چنین شرایطی باز هم باید به همراه خود اعتماد کنید، کافی است دست در جیب خود کنید و تلفن همراه هوشمند خود را به کار بیندازید تا همیشه از هوای اطراف خود اطمینان داشته باشید.

weather channel چیست؟

weather channel یک نرم‌افزار ویژه هواشناسی است که روی تلفن‌های همراه هوشمند نصب شده و خدمات ویژه‌ای را به کاربران این نرم‌افزار ارائه می‌کند، به کمک این نرم‌افزار می‌توانید در هر لحظه از اطلاعات زیر بهره‌مند شوید.

ـ اعلام درجه حرارت دقیق محل قرارگیری شما در لحظه به کمک سیستم موقعیت‌یاب جهانی

ـ اعلام درجه حرارت دقیق هر نقطه از کره زمین

ـ اعلام جهت و قدرت وزش باد در محل قرارگیری شما

ـ اعلام جهت و قدرت وزش باد در هر نقطه از کره زمین

ـ اعلام وضعیت رطوبت هوا در هر نقطه از کره زمین

ـ پیش‌بینی رطوبت، جهت وزش باد و درجه حرارت در بازه زمانی مورد نظر

ـ آگاهی از اطلاعات آب و هوایی برای ساعت و تاریخ مورد نظر

ـ امکان بررسی اطلاعات آب و هوایی و سوابق برای منطقه مورد نظر

البته این موارد تنها بخشی از امکانات این برنامه هستند و بنا به بسته مورد نظر شما این نرم‌افزار خدمات بیشتری را نیز به کاربران خود ارائه می‌کند.

برای نمونه به این فکر کنید که در حال سفر از شمال ایران به سمت شهر بندرعباس هستید، این سفر برای شما سفری متنوع از نظر آب و هوایی است زیرا در طول سفر خود از مسیرهای بیابانی و کوهستانی عبور می‌کنید و هر یک از این مسیرها در نوع خود شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد و بسته به زمان سفر شما وسایل خاصی نیاز است که نمونه بارز آن زنجیرچرخ در شرایط برفی جاده‌های کوهستانی است، موارد اینچنینی تنها در فصل زمستان رخ نمی‌دهد و به همین دلیل نیز در طول سفر باید از تمامی طول راه اطلاع داشته باشید، اگر اخبار را پیش از شروع سفر بررسی کنید، در طول سفر ممکن است با تغییرات بسیاری روبه‌رو شوید.

در این شرایط تلفن همراه هوشمند شما همه پیش‌بینی‌ها را به عهده می‌گیرد، در طول مسیر هر‌آنچه بخواهید، می‌توانید با کمک سیستم موقعیت‌یاب جهانی، محل قرارگیری خود را تعیین کرده و شرایط لحظه‌ای و پیش‌بینی آب و هوای یک ساعت آینده را در اختیار بگیرید تا اگر برنامه کمپ‌زدن و استراحت دارید به مشکل برنخورید، همچنین می‌توانید اطلاعات آب و هوایی مسیر پیش روی خود را نیز در اختیار داشته باشید تا برنامه شما کاملا منظم باشد، برای مثال قصد خوردن ناهار در نزدیکی شهر اصفهان را دارید و قرار است تا چهار ساعت دیگر به آنجا برسید، می‌توانید محل مورد نظر خود را وارد کرده و زمان خود را برای چهار ساعت دیگر تعیین کنید تا برنامه weather channel به شما وضعیت کامل آب و هوا را در زمان و مکان تعیین شده ارائه کند، به این ترتیب نیازی به استرس در طول مسیر ندارید.

برای نصب این نرم‌افزار چند گام اصلی باید بردارید

ـ ابتدا باید از همخوانی سیستم عامل تلفن همراه خود با این نرم‌افزار اطمینان حاصل کنید، این نرم‌افزار با سیستم‌های عامل اندروید (Android)، ویندوز فون (Windows phone)، بلک‌بری (Black berry)‌ و (OS و iOS) همخوانی دارد و برای اطمینان از دارا بودن یکی از این سیستم‌های عامل باید در یک مرورگر اینترنت نام گوشی خود و مدل آن را به همراه عبارت full specs وارد کنید تا اطلاعات کامل تلفن همراه شما به نمایش دربیاید، در فهرست اطلاعات تلفن همراه خود به بخش Operating System یا OS نگاه کنید و در صورت روبه‌رو شدن با هر یک از موارد یاد شده در بالا می‌توانید از همخوانی این نرم‌افزار با دستگاه خود اطمینان داشته باشید.

ـ تلفن همراه هوشمند شما برای استفاده از این نرم‌افزار نیاز به اتصال به شبکه اینترنت دارد و به همین منظور نیز کافی است تا به مرکز خدمات تلفن همراه خود مراجعه کنید و درخواست اینترنت همراه روی سیمکارت خود را داشته باشید، به این ترتیب در تمامی نقاطی که تلفن همراه شما دارای آنتن است شما نیز می‌توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

ـ برای کاربرد کامل این نرم‌افزار نیاز به استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا همان جی‌پی‌اس را دارید و به همین دلیل نیز باید این امکان را روی تلفن همراه خود فعال کنید، برای انجام این کار در صورت داشتن دانش فنی در زمینه موبایل می‌توانید به صورت خودکار اقدام کنید؛ در‌غیر‌این‌صورت باید به یک مرکز خدمات تلفن همراه مراجعه کرده و در ازای پرداخت کارمزد، در خواست انجام این کار را داشته باشید.

ـ این نرم‌افزار به صورت رایگان در شبکه اینترنت قابل دانلود است، ولی در صورت نداشتن دانش فنی در زمینه تلفن همراه پیشنهاد ما این است تا همانند مورد جی‌پی‌اس به مرکز خدمات تلفن همراه مراجعه کنید.

این نرم‌افزار علاوه بر تلفن‌های همراه هوشمند روی تبلت‌ها و کامپیوترهای خانگی نیز نسخه ویژه‌ای از خود دارد که در صورت نداشتن تلفن همراه هوشمند، می‌توانید با استفاده از این نسخه برنامه از امکانات مشابهی بهره‌مند شوید.(جام جم – ضمیمه چمدان)

احمد محمدحسینی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.