“ساقی” سه شنبه روی صحنه نمی رود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش “ساقی” به کارگردانی امیر دژاکام سه شنبه ۱۷ خرداد ماه به صحنه نخواهد رفت. این اثر نمایشی که از ۱۰ مرداد ماه به کارگردانی امیر دژاکام در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته ، سه شنبه ۱۷ مرداد ماه اجرا نمی شود.همچنین مجموعه تئاتر شهر نیز از روز چهارشنبه ۱۸  تا شنبه ۲۱ مرداد ماه به مناسب شبهای قدر تعطیل است.

نمایش “ساقی” هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۲۱ با بازی محبوبه بیات، اصغر همت، امیریل ارجمند، ابوالفضل امامی، شکرخدا گودرزی، خسرو احمدی، امیر کربلایی، نادیا فرجی، علیرضا ناصحی، تینو صالحی، سارا منصوری، شیوار ترابی، حسین شهبازی، ابوالفضل جمشیدی، حسام شریفی، امیر بشارت، مهدی مصباحی، فاطمه شریفی، سعید نصرتی، علی کرسی زر در تالار اصلی میزبان علاقمندان تئاتراست.

اجرای نمایش‌های”A+B  به توان ۳″ و”لو” با اتکا بر تکنولوژی صحنه

محمد قدس دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیر تولید این نمایش،  درباره نخستین اجرای گروه تئاتر”موتوایماگو” از ایتالیا در تماشاخانه ایرانشهر گفت: حضور این گروه در ایران با دو نمایش “لُو” و “A+B  به توان ۳” به سال هشتاد ونه و بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازمی‌گردد که جایزه بخش بین‌الملل را برای کارگردان آن کلودیو سوراسه به همراه داشت. من از همان زمان برای کسب مجوز اجرای عموم این گروه در یکی از تالارهای تهران اقدام کردم که با همکاری مجید سرسنگی رئیس مجموعه ایرانشهر، این مهم به نتیجه رسید.

 

وی  درباره ویژگی‌های گروه تئاتر”موتوایماگو” توضیح داد: این گروه در بسیاری از جشنواره‌های ایتالیا، اروپا و آمریکا شرکت کرده و جوایز متعددی را کسب کرده است. نمایش”A+B  به توان ۳″ در بیش از ۴۰ شهر جهان و نمایش “لو” هم در بیش از ۳۰ شهر جهان روی صحنه رفته است.

 

قدس درباره ارتباط مخاطب ایرانی با این نمایش‌ها و ترجمه این نمایش گفت: این دو نمایش ایتالیایی متکی بر تکنیک و ابزار صحنه‌اند بنابراین از دیالوگ‌ کمتر بهره برده‌اند. در مجموع حدود ۳۰ جمله به‌صورت نریشن(روایت) در صحنه شنیده می‌شود که بلافاصله ترجمه فارسی آن نیز پخش خواهد شد. گوینده بخش فارسی این روایت نیز به زودی معرفی خواهد شد.

 

نمایش‌های “لُو” و”A+B  به توان ۳″ از ۲۷ شهریورماه در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به مدت بیست شب اجرا خواهد شد.

 

۲۱ گروه نمایشی برای حضور در جشنواره های مختلف در اداره تئاتر تمرین می کنند

 

۲۱ گروه نمایشی در اداره برنامه های تئاتر، خود را برای جشنواره های خیابانی مریوان، کودک و نوجوان و ماه آماده می کنند. برخی از گروه های پذیرفته شده در جشنواره های تئاتری، مرحله تمرین و آماده سازی نمایش خود را در پلاتوهای اداره تئاتر طی می کنند.

 

اداره برنامه های تئاتر هم اکنون با داشتن ۹ پلاتوی تمرین و با وجود تعداد زیاد جشنواره های تئاتری در نیمه اول سال، با دبیران این جشنواره ها و تالارهای نمایشی در پذیرفتن گروه های در حال تمرین همکاری می کند.

 

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی، مهرماه سال جاری در همدان،  هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی با دبیری مجید امرایی مهرماه در شهر مریوان و نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با دبیری رحمت امینی مهرماه سال جاری در همه استانها برگزار خواهدشد.

 

 

 

 

 

 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.