“سالمندان” عضلات خود را تقویت کنند

فروردین ۱۴۰۳

با روند پیری و مسن شدن عضلات و پیری مفاصل دچار تضعیف و ساییدگی می‌شوند که ورزش کردن از این امر جلوگیری می‌کند.

محمد امامی ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، افزود: در پدیده پیری و مسن شدن عضلات و مفاصل تحت تاثیر پیری و ضعیف شدن قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: پوک شدن استخوانها، ساییده شدن عضلات سر مفاصل، آرتروز، کم شدن قوا، قدرت و نیری عضلات مشکلاتی است که پیری با خود به ارمغان می‌آورد.

امامی با اشاره به اینکه اشخاص مسن باید عضلات خود را قوی نگه دارند، تصریح کرد: از همه مهمتر عضلات می باشند که به عنوان کمک فنرها از آنها یاد می‌شود با ضعیف شدن آنها مفصل زودتر آسیب می بیند که با قوی نگه داشتن عضلات می‌توانیم روند پیری را کندتر کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از عوارض پیری خشک شدن مفاصل است که اگر در حد متعارف و حساب شده‌ای تامین نشود و عضلات تقویت نشوند و از پوکی استخوان جلوگیری نکنند پدیده پیری زودتر از حد معین فرد را درگیر می‌کند.

وی این تصور که ورزش کردن یعنی تنیس، کوهپیمایی و ورزش با دستگاه‌های ورزشی است را غلط دانست و گفت: اشخاص مسن باید تحت نظر پزشک ارتوپد ورزش‌های مناسب و کم خطر را به تدریج و ملایم مانند پیاده‌روی، استخر و شنا و راه رفتن در آب را انجام دهند تا از روند پیری جلوگیری کنند.

اما در پایان اذعان داشت: تغذیه تاثیر بسزایی در کاهش پیری دارد که می‌توان با مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین‌ها از ۴۰ تا ۵۰ سالگی خود را بیمه کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.