سالمندان میان وعده میوه بخورند

۲۸ آبان ،

گوجه فرنگی، هویج و گل کلم سبزی هایی می باشند که می توانند به عنوان میان وعده به شکل خام در سالاد، بخار پز یا آب پز مورد استفاده سالمندان قرار گیرد.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر پریسا ترابی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بهتر است این اشخاص از غذاهای تهیه شده با سبزی ها مانند انواع آش، سوپ و برخی از خورش ها بیشتر استفاده کنند.

وی مصرف شیر وانواع لبنیات به میزان  ۳ تا ۴ سهم در روز را توصیه کرد و افزود: سالمندان می توانند از گروه لبنیات (شیر، ماست، پنیر و بستنی کم خامه) به عنوان میان وعده به همراه بیسکویت، نان و کلوچه و یا به شکل شیربرنج، فرنی استفاده کرده و در صورت عدم تحمل شیر حتما” روزانه حداقل دو لیوان ماست مصرف کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: تخم مرغ آب پز در صبحانه یا میان وعده و یا همراه با غذا هایی همچون عدس پلو یا رشته پلو مفید است. همچنین در سالمندان مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و هایپرکلسترولمی مصرف حداکثر ۳ عدد تخم مرغ کامل در هفته و یا روزانه یک عدد تخم مرغ بدون زرده و برای سالمندان سالم ۴ تا ۵ عدد تخم مرغ کامل در هفته توصیه می شود.

به گفته دکتر ترابی، مصرف انواع مغزها به شکل خرد و چرخ شده که به راحتی قابل مصرف برای اشخاصی که مشکلات دندانی و یا دندان مصنوعی دارند (داخل غذا و یا بطور مجزا) به عنوان میان وعده بسیار مفید است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.