سال ۹۱ سالی بسیار خوب در حوزه اجرا و افتتاح طرح های عمرانی آذربایجان غربی بود

۲۱فروردین۱۳،

سید جواد محمودی روز جمعه در یک گفت و گوی خبری افزود: تحرک بخشی پروژه راه آهن مراغه – ارومیه و آماده سازی ایستگاه مهاباد برای بهره برداری از جلمه شاخص ترین اقدامات در حوزه عمرانی بود که در روزهای آینده با حضور مسئولین ارشد ملی به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که در دست اجراست امیدواریم در ماههای آتی ایستگاه نقده و تا پایان سال ایستگاه راه آهن ارومیه نیز افتتاح شود .

وی افتتاح سد ارس دو به همراه ‌سد ورگیل سردشت و احمد آباد تکاب را از دیگر طرح های مهم افتتاحی در سال قبل عنوان کرد و ادامه داد: سد جلدیان ، سد خراسانه بوکان ، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه ، ساختمان تازه استانداری و مدیریت بحران نیز برای بهره برداری آماده افتتاح است .

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی امضای تفاهم نامه مشترک اجرای طرح آزاد راه ارومیه – تبریز با حضور سرمایه گذار توانمند داخلی و برگزاری دو همایش بزرگ ملی دریاچه ارومیه و راهنمایان گردشگری در استان را از دیگر اتفاقهای مهم عمرانی در سال قبل دانست و اظهار کرد: همایش دریاچه ارومیه و همایش راهنمایان گردشگری در افزایش توجه مسئولان ، پژوهشگران و آحاد مردم به دو مقوله زیست بومی و صنعت گردشگری تاثیر بسیار عمیق و گسترده ای را در پی داشت که زمینه ساز اقدامات بزرگی در این دو حوزه مهم در آینده خواهد شد .

محمودی با اشاره به ابعاد مختلف حماسه سیاسی و اقتصادی گفت : صنعت گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا مورد توجه بسیاری از برنامه ریزان و دولتمردان است که با توجه به ویژ گی های منحصر بفرد استان در این بخش امسال در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خلق حماسه ای اقتصادی ، توجه به زیرساخت های گردشگری و توسعه و تکمیل پروژه های نیمه تمام در مناطق نمونه گردشگری را بطور جدی در برنامه اجرایی استان قرار خواهیم داد .

وی افزود : در حوزه گردشگری در مقایسه با طرح های بزرگی نظیر سد سازی و یا سایر صنایع تولیدی می توان با صرف سرمایه ای اندک حجم بسیار گسترده ای از طرح ها را اجرا کرد و نتایج بسیار چشم گیری را در بخش اقتصادی به دست آورد .

۸۱۳۶/۵۸۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.