سال ۹۱ سال شکوفایی و بالندگی منطقه ۱۵ در زمینه تئاتر – اخبار اجتماعی

پس از سپری شدن چندین سال انتظار سرانجام مرکز تئاتر حرفه ای خاوران که از سال ۸۶ کلنگ احداث آن به زمین خورده امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، شهرداری تهران در کنار توجه به سینما و ساخت مراکز سینمایی به هنر تئاتر و گسترش فضاهای این هنر نیز توجه دارد.

بنابراین گزارش، اقدامات بسیاری در زمینه توجه به این هنر شده که می توان به مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در جنوب شرق تهران، مرکز نمایش های آیینی در منطقه هفت، تئاتر شهر دو در محدوده قدیمی انبار نفت تهران، تماشاخانه ایرانشهر و تئاتر شهر چشمه در محدوده ی غرب تهران اشاره کرد.

این گزارش حاکیست، مرکز تئاتر حرفه ای خاوران که عملیات احداث آن از اول شهریور ماه سال ۸۶ آغاز شده با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

این گزارش می افزاید: این مرکز دارای سالنی بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ صندلی و پنج سالن کارگاهی برای اجرای انواع نمایش است و کارگردانان حرفه ای تئاتر، استادان و هنرجویان این رشته می توانند در این فضا که در مجاورت فرهنگسرای خاوران قرار دارد به خوبی فعالیت کنند.

شایان ذکر است، سالن نمایش اصلی این مجموعه روباز در فضایی به وسعت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع و با ظرفیت یک هزار نفر پیش بینی شده است و در کنار آن چهار سالن نمایش تئاتر تجربی، هر یک به ظرفیت ۱۵۰ نفر، سالن نمایش تئاتر عروسکی با ظرفیت ۱۲۰ نفر و نیز سالن نمایش سینما و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۵۰ نفر پیش بینی شده است./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.