سامانه ثبت نام مسکن مهر ۱۵ شهریور گشوده می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،’ سعید صابونی ‘ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل این شهر اظهار داشت : کمک اصحاب رسانه سبب شد تا شهرجدید پرند همراه با قابلیت های آن برای مردم تبیین و تشریح شود .

وی افزود: حضور فعال رسانه ها در این شهر موجب شد تا نقاط ضعف و قوت را به شکل دقیق شناسایی کنیم و با توجه به امکانات در جهت برطرف ساختن کاستی ها گام برداریم .

** ۱۵ هزار واحد از خانه های مهر آماده افتتاح

مدیرعامل شهرجدید پرند گفت : اکنون ۱۵ هزار واحد مسکونی از مجموع سهمیه نزدیک به ۱۰۰ هزار واحدی خانه های مهر در این شهر آماده شده و در انتظار تاسیسات زیربنایی است که از سوی دستگاه های خدمات رسان باید تکمیل شود .

وی یادآور شد : دو هزار واحد مسکونی در خرداد ماه ۱۳۹۰ و ۱۰ هزار دستگاه نیز ماه گذشته از واحد های مسکونی مهر تاکنون در این شهر افتتاح شده و به بهره برداری رسید .

صابونی تصریح کرد : آخرین آمار تاکنون حاکی از آن است که ۳۵ هزار واحد مسکونی مهر تکمیل شده و بقیه مرحله سفت کاری را پشت سرگذاشته و نازک کاری آن در حال انجام است .

** سهم ۸۶ درصدی صنعتی سازی مسکن

مدیرعامل شهرجدید پرند از سهم ۸۶ درصدی صنعتی سازی خانه های مهر در این شهر خبر داد و گفت : انواع روش های صنعتی سازی مسکن در این شهر به مورد اجرا درآمده است.

وی افزود: براساس پنجمین برنامه توسعه کشور سهم صنعتی سازی مسکن از کل ساخت و ساز ها ۲۰ درصد پیش بینی شده ، درحالی که شهرجدید پرند فراتر از این هدف ساخت وساز صنعتی را در دستور کار خود قرار داده است .

وی خاطرنشان ساخت : امروز اثبات شده که خانه های سنتی ساز یک پنجم عمر واحد های مسکونی صنعتی را دارند .

صابونی ، علاوه بر کیفیت از سرعت ساخت در پروژه های صنعتی که دو تا سه برابر سنتی اجرا می شود به عنوان دیگر مزایای صنعتی سازی یاد کرد .

وی خاطرنشان ساخت : مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی رتبه اول اسکلت فولادی و اجرای سازه های فولادی را در کل کشور به شهر جدید پرند اختصاص داد .

** طرح مترو یکی از عوامل رشد اسکان در پرند

این مقام مسئول از طرح مترو به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در این شهر یاد کرد که زمینه رشد اسکان در پرند را فراهم خواهد ساخت و افزود: این پروژه از حرم امام خمینی (ره) نزدیک به ۵۳ کیلومتر است که سهم شرکت عمران شهرجدید پرند ۱۸ کیلومتر به نیابت از وزارت راه وشهرسازی است .

وی خاطرنشان ساخت : ظرف روزهای آتی کل مسیر مربوط به این شهر به استثنای دو پل به اتمام می رسد و یکی از پل ها تا آخر شهریور و دیگری تا پایان مهر ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید .

صابونی اضافه کرد: طولانی ترین پل در این مسیر به طول ۱۴۰ متر و با عرض ۱۲ متر بر روی بزرگراه تهران – ساوه در حال ساخت است .

وی اظهار امیدواری کرد : مترو پرند با همکاری همه عوامل ذیربط تا نیمه نخست آماده بهره برداری شود .

مدیرعامل شهرجدید پرند از اعزام روزانه دو قطار صبح و دو قطار بعدازظهر در مسیر این شهر به عنوان دیگر مزایای این شهر نام برد و علاوه بر آن ۸۶ دستگاه اتوبوس و ۳۴ دستگاه تاکسی و ون جابه جایی مردم و مسافران این شهر را در مسیر تهران جابه جا می کنند .

** آب آشامیدنی هر ثانیه ۳۴۰ تا ۳۷۰ لیتر

صابونی افزود: براساس جدیدترین آمار شرکت آب و فاضلاب جنوب غرب شهرجدید پرند در هر ثانیه ۳۴۰ تا ۳۷۰ لیتر از آب آشامیدنی برخوردار است .

وی گفت : تازه ترین خبر هم اینکه ظرف یک تا دوهفته آینده کلنگ آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب پرند در فضایی به مساحت ۹ هکتار با اعتباری به میزان دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زده می شود که ظرف ۲۴ ماه آماده بهره برداری است .

به گفته وی ، فعال شدن تصفیه خانه فاضلاب موجب می شود که ۴۰۰ لیتر در ثانیه پساب داشته باشد و به این ترتیب این مهم در گسترش فضای سبز این شهر نقش بسزایی خواهد داشت .

از سوی دیگر ۱۲ مخزن آب با ظرفیت ۱۴۰ هزار متر مکعب در این شهر در حال اجرا است .

** آمار مدارس احداثی برای ساکنین پرند

صابونی با بیان اینکه شهرجدید پرند در مجموع ۳۵ مدرسه در مقاطع مختلف خواهد داشت ، گفت : طی تفاهم نامه امضا شده با سازمان نوسازی مدارس استان تهران ۱۴ باب مدرسه توسط شرکت عمران در اراضی مسکن مهر تا مرحله اجرای اسکلت و سقف تحویل این سازمان برای نازک کاری خواهد شد .

وی تصریح کرد : تاکنون ۱۳ مدرسه تحویل شده و علاوه براین نیز در مجموع فازهای صفر ، یک و دو ۱۸ باب مدرسه احداث شده است .

** پرند به عنوان گزینه پایتخت اداری مطرح است

مدیرعامل شهرجدید پرند با بیان اینکه موقعیت این شهر در حد فاصل سه مرکز ملی تبادل کالا ، مسافر و مثلث تهران -کرج و پرند شرایط ویژه ای را فراهم ساخته ، گفت : پیش بینی ایستگاه راه آهن سراسری ، احداث نمایشگاه بین المللی ، مجتمع ورزشی در محدوده پرند و مجاورت با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از مزایای این شهرجدید است .

وی ایجاد بزرگترین مجموعه تفریحی رفاهی و اقامتی خاورمیانه ، همچنین منطقه ویژه اقتصادی مصوب ، شهرک مبل را از دیگر امتیازات این شهر برشمرد.

** مساجد پایگاه اصلی در شهرجدید پرند

صابونی گفت : همزمان با پیشرفت و تکمیل واحد های مسکونی طرح مهر این شهر در جهت پاسخگویی به سایر نیازهای مردم تجهیز می شود و مساجد از پایگاه های اصلی حضور مردم خداجوی این شهر محسوب می شوند.

وی از جانمایی و طراحی ۱۴ باب مسجد در اراضی مسکن مهر در فازهای چهار و پنج خبرداد و گفت : تاکنون چهار مسجد در این شهر احداث شده است .

به گفته صابونی ، اکنون شهرجدید پرند از بزرگترین مسجد در سطح ۱۸ شهر جدید کشور برخوردار است که پیش بینی می شود در آبان ماه امسال در فضایی به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع که با احتساب فضاهای جانبی به رقم ۱۰ هزار متر مربع می رسد .

** اولین شهرجدید دارای آرامستان

صابونی با بیان اینکه در فضایی به وسعت ۶۰ هکتار شهرجدید پرند به عنوان نخستین شهر برخوردار از آرامستان معرفی شد .

وی افزود: آرامستان با ظرفیت بالغ بر ۵۹ هزار قبر پیش بینی شده و محل مربوطه مطابق موازین شرعی در نظر گرفته شده و دارای دو غسالخانه مردانه و زنانه هریک به وسعت ۲۵۰ متر مربع خواهد بود .

شهرجدید پرند واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب تهران در محور تهران – ساوه واقع شده و آخرین بررسی ها و امکان سنجی ها حکایت از آن دارد که این شهر ظرفیت اسکان ۷۰۰ هزار نفر را خواهد داشت .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۶۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.