سامانه دفاع هوایی سوریه قدرتمندتر از دیروز

۱۰اردیبهشت،

images-57.jpg

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که دولت سوریه توانسته قدرت دفاع هوایی خود را با کمک روسیه برای رویارویی با هرگونه تهدید هوایی تجهیز و تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: دولت سوریه موفق شده با حمایت‌های مسکو سامانه دفاع هوایی خود را به روز و قدرتمندتر از قبل کند.

وی افزود: مسئولان دمشق طی سال‌های قبل تلاش خود را برای تقویت سیستم دفاع هوایی خود به ویژه پس از حمله اسرائیل به مجتمع هسته‌ای سوریه، افزایش داده‌اند.

این مجتمع که در استان دیرالزور قرار داشت در سپتامبر ۲۰۰۷ به وسیله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

بنا به نقل از این مسئول آمریکایی، مسئولان سوریه به شکل گسترده‌ای از حمایت‌های روسیه در زمینه تکنولوژی دفاع هوایی و به روز کردن و پیشرفته‌تر کردن سامانه‌های دفاع هوایی خود، استفاده کرده‌اند.

بنا به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، کارکنان شرکت‌های دفاعی روسیه به منظور تقویت سامانه دفاع هوایی سوریه با قطعاتی که از روسیه وارد شده در حال افزایش توان دفاعی دمشق می باشند.

سامانه دفاعی سوریه

همچنین در گزارش این روزنامه تاکید شده که روسیه درتاریخ اوت ۲۰۰۸ ، ۳۶ سامانه دفاعی از نوع “اس ای ۲۲ پانتسیر – اس ۱” به سوریه داده است که یک سامانه موشکی دفاعی قابل حمل بر روی کامیون و دارای قدرت مانور بسیار است.

در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز که روسیه سامانه‌های قدیمی “اس ای ۳” خود را به روز کرد، سوریه مابین ۹۶ الی ۱۵۰ سکوی موشکی “اس ای-۲۶ پچورا ۲-ام” که قادر به نابود کردن موشک‌های کروز است، از روسیه تحویل گرفت.

سامانه دفاعی سوریه

همچنین روسیه یکی از کشورهایی است که به نظام سوریه برای پیشرفته‌تر کردن و به روز کردن سامانه‌های اس ای ۵ که برد آن به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر میرسد، کمک کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.