سایت های علمی نباید “فیلترینگ” شوند/ پهنای باند اینترنت تاپایان امسال افزایش می یابد

فروردین ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه “فیلترینگ” نباید بر سرعت اینترنت اثرگذار باشد، گفت: اعتقادی به فیلترینگ سایت های علمی و آموزشی نداریم و نباید این سایت ها فیلتر باشند.

به گزارش خبرنگاراورژانسit ممتاز نیوز، دکتر محمود واعظی در حاشیه نشست مشترک با معاونت علمی در پاسخ به سوال خبرنگاران با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات و مسئولان آن اعتقادی به فیلترینگ ندارند، افزود: موضوع فیلنرینگ دو بخش است یک بخش آن فیلتر مربوط به سایتهای علمی و تخصصی و آموزشی است که این سایت ها نباید فیلتر باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش دوم فیلترینگ را مربوط به سایت های غیر اخلاقی دانست و اظهار داشت: این امر نه اولویت قوه قضائیه و نه دولت است بلکه از مطالبات و درخواست های مردم است که سایت های غیر اخلاقی در دسترسی نباشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نوجوانان کمتر از ۱۴ سال به مراتب بیشتر و بهتر از والدین خود از اینترنت استفاده می کنند از این رو سعی می شود که در دسترسی به این نوع سایت ها نظارتهایی صورت گیرد.

واعظی در عین حال خاطر نشان کرد: موضوع فیلترینگ نیاید بر سرعت اینترنت و دسترسی به سایت علمی اثر گذار باشد.

وزیر ارتباطات، ICTرا پیشران توسعه فناوری در کشور توصیف و اضافه کرد: برای توسعه آینده کشور باید زیر ساخت های لازم فراهم شود که در حال حاضر ۵۱ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور داریم و برای توسعه سراسری ارتباطات درصدد هستیم که ۲۲ کیلومتر فیبر نوری دیگر به این میزان اضافه شود.

وی از افزایش ۲۰ برابری پهنای باند اینترنت در ۱۰۰  روز قبل خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر پهنای باند اینترنت کشور ۵۵۰ گیگابایت در ثانیه بوده است و تا کنون این عدد را به ۸۰۰ گیگابایت در ثانیه شده است و تا پایان سال به ۴ ترابایت یعنی ۸ برابر خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.