سایپا امسال اولین خودروی هیبریدی را معرفی می‌کند

مدیرعامل گروه سایپا گفت: این گروه نخستین خودرو پلاگین هیبرید و الکتریکی (EV) را امسال به بازار عرضه می‌کند و در گام دوم محصولات داخلی سایپا مانند آریا به صورت هیبریدی عرضه خواهد شد.

سایپا امسال اولین خودروی هیبریدی را معرفی می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، محمدعلی تیموری در خصوص برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲ افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سایپا قرار است خط تولید ساخت پیشرانه جدید ۱۶ سوپاپ خود را در مگا موتور آغاز کند و در این خط پیشرانه‌های با حجم ۱.۵ تا ۲.۵ لیتری تولید خواهد شد و می‌تواند نیاز داخلی صنعت خودرو را در داخل تامین کند.
مدیر عامل سایپا گفت: قرار است این خط تولید هفته جاری افتتاح شود.
وی در خصوص شیوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو در دهه‌های گذشته نیز اتفاق افتاده بود و در آن زمان بسیاری از خودرو‌ها به صورت ناقص تحویل مشتریان می‌شد تا زمانی که دولت، قیمت‌های خودرو را آزاد کرد و در ادامه، با افزایش تولید خودروسازان بازار به ثبات رسید. با این حال شیوه قیمت‌گذاری دستوری همچنان با وجود مشکلات زیاد برای بخش صنعت خودرو ادامه دارد.
مدیر عامل سایپا افزود: با آزادسازی قیمت‌ها در دهه ۸۰، افزایش تولید خودروسازان تا حدی رشد کرد که قیمت خودرو در بلندمدت به ثبات رسید و عرضه خودرو به صورت اقساطی نیز از طرف خودروسازان آغاز شده بود.
تیموری ادامه داد:، اما با همه مشکلات تولید، هدف صنعت خودرو کشور، حرکت به سمت فناوری مدرن و کاهش آلودگی زیست محیطی است و در ۱۰ سال آینده باید صنعت خودرو کشور به سوی تولید خودروی الکتریکی حرکت کند.
مدیر عامل سایپا در خصوص واردات خودرو نیز گفت: سایپا نخستین شرکتی بود که محصولات وارداتی خودرو را در سامانه فروش به مشتریان تحویل داد و امسال نیز در تلاش هستیم زمان ثبت سفارش تا تحویل خودرو وارداتی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.