سبحانی نیا: احتمال ارائه تقاضای مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه فردای مجلس

۲۰م آذر ،

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال ارائه تقاضای مسکوت ماندن بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی بعضی از نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه خبر داد.
حسین سبحانی نیا در گفتگو با مهر، با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال ارائه تقاضای مسکوت ماندن رسیدگی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن مجلس می باشند، گفت: عمدتا دوستان ما در فراکسیون اصولگرایان این تقاضا را دنبال می کنند و احتمال اینکه این تقاضا فردا به هیات رئیسه مجلس ارائه شود وجود دارد.

وی ادامه داد: این حق نمایندگان است و می توانند در هنگام بررسی طرح یا لایحه ای درخواست مسکوت ماندن دهند اما این تقاضا به رای مجلس گذاشته خواهد شد و نهایتا مجلس است که نظر می دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی من این است که احتمال رای دادن به این تقاضا در میانه بررسی این طرح و پس از این که زمان بسیاری از مجلس صرف بررسی آن شده، کم است.

سبحانی نیا افزود: عمده بحث مد نظر اعضای فراکسیون اصولگرایان ماده ۳۵ این طرح بود که از همان ابتدای بررسی این طرح در صحن مجلس، تاکید شد این ماده حذف خواهد شد اما تعدادی از نمایندگان عزم جدی داشتند تا جلوی طرح آن را در مجلس بگیرند لذا تذکرات و اخطارها و مخالفت هایی که در صحن مجلس داشتند با این نیت بود.

وی ادامه داد: اما وقتی اراده مجلس را برای بررسی طرح دیدند دنبال تقاضای مسکوت ماندن رفتند که این هم مسئله خاصی نیست و ما معتقدیم مجلس محل تضارب آراء است.

نماینده نیشابور گفت: مجلس نشان داده که معتقد به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است تا با اصلاح این قانون جلوی بی نظمی در انتخابات از مرحله ثبت نام تا سایر مراحل گرفته شود.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.