طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری فردا در مجلس بررسی می‌شود

۳۰ آبان ،

ghanoon entekhabat.jpg

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اولویت دادند.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و تقاضای ۵۰ نماینده برای اولویت دادن به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، این موضوع به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۱۴۸ موافق، ۶۳ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

بر این اساس، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری فردا (چهارشنبه) در صحن علنی در دستور کار قرار خواهد گرفت و کلیات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در دستور کاری این هفته مجلس چاپ شده بود اما با توجه به تراکم طرح‌های فوریتی و همچنین وجود چندین طرح پیش از آن، در صورتی که روال عادی طی می‌شد بررسی این طرح احتمالا به بعد از تعطیلات هفته آینده مجلس موکول می‌شد.

تشکیل هیات یازده نفره اجرایی و تعیین مصادیق رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن از مهمترین بخش‌های طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری است که پیش از این به تصویب کمیسیون شوراهای مجلس رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.